Szeptember 1-től Mészáros Lőrinc cége működteti az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat

1237 kilométernyi gyorsforgalmi lesz az övék, de valami marad azért a Magyar Közút Zrt-nek is.

Egy hét múlva már új koncessziós társaság végzi 1237 kilométernyi autópálya üzemeltetését - írja közleményében a Magyar Közút Zrt.

Tavaly nyár elején hozták nyilvánosságta 35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot 2021. June 14. 13:26 , hogy a kormány 35 évre koncesszióba akarja adni a gyorsforgalmi úthálózatot. Idén május elején derült ki 35 évig Mészáros Lőrinc cégeinek fizetjük az autópálya-díjat 2022. May 06. 11:21 , hogy le is zajlott a koncessziós eljárás.

A kiírt közbeszerzési pályázatra három pályázat érkezett be:

  • Az osztrák Strabag AG vezette konzorcium.
  • A Dömper Kft., amely egy lábatlani székhelyű, 1989-es alapítású cég, tavalyi árbevétele csaknem 26 milliárd forint volt.
  • A Themis magántőkealap vezette konzorcium.
  • A Strabag aztán kiesett a pályázók közül, mert Ausztriában egy versenyhatósági eljárás indult ellenük. A megmaradt két pályázóból a Themis magántőkealap konzorciumát hirdették ki győztesnek.

    A Themis konzorciumának tagjai:

  • a Mészáros-féle Konzum PE Magántőkealap,
  • a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt,
  • az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta.
  • Közben tíz évre titkosították Tíz évre titkosították az autópályák magánkézbe adásának részleteit 2021. June 30. 09:32 az autópályák magánkézbe adásának részleteit, júliusban pedig visszavonták Visszavonták az M1-es autópálya bővítésére és az M76-os gyorsforgalmi építésére kiírt közbeszerzési pályázatokat 2022. July 09. 11:29 az M1-es autópálya bővítésére és az M76-os gyorsforgalmi építésére kiírt közbeszerzési pályázatokat. Ez utóbbinak lehet oka a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági környezet, de az is, hogy az úthálózat bővítése, karbantartása is a koncesszió nyertesének feladata lesz 35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot 2021. June 14. 13:26 .

    A Magyar Közút közleményéből kiderül, hogy 291 km-nyi gyorsforgalmi út marad a Magyar Közút kezelésében, és a korábbi koncessziók is megmaradnak. Szeptember 1-től az alábbi társaságok üzemeltetnek gyorsforgalmi utat Magyarországon:

    Forrás: internet.kozut.hu
  • MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.: M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza,
  • Magyar Közút Nonprofit Zrt.: M1-M7 bevezető szakasza az M0-s határáig, M0, M2, M9, M19, M31, M43, M51, M76 és M80 teljes területe, M5 bevezető szakasza, M6 Budapest és Érd közötti szakasza, M60-as Pécs melletti 1 kilométeres szakasza, kaposvári elkerülő autóút,
  • AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt.: M5-ös autópálya a 17-es km szelvénytől,
  • M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakasza, M8-as autópálya Dunaújváros és Kisapostag közötti szakasza,

  • M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Dunaújváros és Tolna közötti szakasza,
  • MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt.: M6-os autópálya Tolna és Mohács közötti szakasza, M60-as autópálya Mohács és Pécs közötti szakasza.
  • A közlemény felhívja a figyelmet arra, hogy a Magyar Közút 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút üzemeltetési, valamint fenntartási feladatait is ellátja a minden évben előre meghatározott költségvetési forrásaiból.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Gazdaság