Szeptember 1-től Mészáros Lőrinc cége működteti az autópályákat és a gyorsforgalmi utakat

1237 kilométernyi gyorsforgalmi lesz az övék, de valami marad azért a Magyar Közút Zrt-nek is.

Egy hét múlva már új koncessziós társaság végzi 1237 kilométernyi autópálya üzemeltetését - írja közleményében a Magyar Közút Zrt.

Tavaly nyár elején hozták nyilvánosságta 35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot 2021. June 14. 13:26 , hogy a kormány 35 évre koncesszióba akarja adni a gyorsforgalmi úthálózatot. Idén május elején derült ki 35 évig Mészáros Lőrinc cégeinek fizetjük az autópálya-díjat May 06. 11:21 , hogy le is zajlott a koncessziós eljárás.

A kiírt közbeszerzési pályázatra három pályázat érkezett be:

  • Az osztrák Strabag AG vezette konzorcium.
  • A Dömper Kft., amely egy lábatlani székhelyű, 1989-es alapítású cég, tavalyi árbevétele csaknem 26 milliárd forint volt.
  • A Themis magántőkealap vezette konzorcium.
  • A Strabag aztán kiesett a pályázók közül, mert Ausztriában egy versenyhatósági eljárás indult ellenük. A megmaradt két pályázóból a Themis magántőkealap konzorciumát hirdették ki győztesnek.

    A Themis konzorciumának tagjai:

  • a Mészáros-féle Konzum PE Magántőkealap,
  • a szintén Mészáros Lőrinc többségi tulajdonába tartozó Opus Global Nyrt,
  • az Opus Bridge és New way magántőkealapok, valamint további három magántőkealap: a Cronus, a Via és a Vesta.
  • Közben tíz évre titkosították Tíz évre titkosították az autópályák magánkézbe adásának részleteit 2021. June 30. 09:32 az autópályák magánkézbe adásának részleteit, júliusban pedig visszavonták Visszavonták az M1-es autópálya bővítésére és az M76-os gyorsforgalmi építésére kiírt közbeszerzési pályázatokat July 09. 11:29 az M1-es autópálya bővítésére és az M76-os gyorsforgalmi építésére kiírt közbeszerzési pályázatokat. Ez utóbbinak lehet oka a jelenlegi kedvezőtlen gazdasági környezet, de az is, hogy az úthálózat bővítése, karbantartása is a koncesszió nyertesének feladata lesz 35 évre magánkézbe akarja adni a magyar kormány a gyorsforgalmi úthálózatot 2021. June 14. 13:26 .

    A Magyar Közút közleményéből kiderül, hogy 291 km-nyi gyorsforgalmi út marad a Magyar Közút kezelésében, és a korábbi koncessziók is megmaradnak. Szeptember 1-től az alábbi társaságok üzemeltetnek gyorsforgalmi utat Magyarországon:

    Forrás: internet.kozut.hu
  • MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. : M1-es és M7-es autópálya M0 és az országhatár közötti szakaszai, M15, M25, M3, M4, M30, M35, M44, M70, M85 és M86 teljes területe, M8-as autópálya Kisapostag és Apostag közötti szakasza,
  • Magyar Közút Nonprofit Zrt. : M1-M7 bevezető szakasza az M0-s határáig, M0, M2, M9, M19, M31, M43, M51, M76 és M80 teljes területe, M5 bevezető szakasza, M6 Budapest és Érd közötti szakasza, M60-as Pécs melletti 1 kilométeres szakasza, kaposvári elkerülő autóút,
  • AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt. : M5-ös autópálya a 17-es km szelvénytől,
  • M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. : M6-os autópálya Érd és Dunaújváros közötti szakasza, M8-as autópálya Dunaújváros és Kisapostag közötti szakasza,

  • M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. : M6-os autópálya Dunaújváros és Tolna közötti szakasza,
  • MAK Mecsek Autópálya Koncessziós Zrt. : M6-os autópálya Tolna és Mohács közötti szakasza, M60-as autópálya Mohács és Pécs közötti szakasza.
  • A közlemény felhívja a figyelmet arra, hogy a Magyar Közút 31 ezer kilométernyi, településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékút üzemeltetési, valamint fenntartási feladatait is ellátja a minden évben előre meghatározott költségvetési forrásaiból.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Gazdaság