Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az iparkamara országos elnöke és az olvasó is elmondja véleményét az autóipari helyzetről

Egyik sem mond igazán megnyugtató dolgokat.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Mind az oldalunkon, mind a Facebookon nagy visszhangot váltott ki a nyugat-dunántúli gépjárműipar helyzetéről szóló cikkünk.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Előzménye, hogy a Vasas László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke a Népszavában nagyon sötét képet festett a magyar gépjárműipar jelenéről és jövőjéről.

Erről kérdezte lapunk Molnár Ákost, a szakszervezeti szövetség nyugat-dunántúli ügyvivőjét, aki némileg másként látja az iparág helyzetét. Szerinte olyan nagy baj nincs, mint amit a Népszava írása sugall, inkább arról van szó, hogy a befektetők kivárnak a beruházásokkal, mivel nem tudják, hogy az elektromos-, a hibrid- vagy a hidrogénmeghajtás lesz-e a jövő.

Hogy darázsfészekről van szó, azt nemcsak az íráshoz érkezett nagyszámú kommentár jelzi, de az is, hogy a hétvégén a kormányközeli Magyar Nemzetben megszólalt a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.

Parragh László elismeri, hogy az autóipari termelés lassul, a német gazdaság a recesszióközeli állapotba kerülhet, ami hatással lesz a magyar gazdaságra is.

A magyar gyárakban dolgozó munkásoknak azonban felesleges aggódniuk, mivel itt munkaerőhiány van. Azokban a gyárakban, ahol visszaesés lesz, nem elbocsátások, hanem munkaköri átsorolások és kevesebb túlóra várható – mondja.

Az iparkamara elnöke szerint a félelemkeltés mögött politikai motivációk és német szakszervezeti érdekek is húzódnak: ez utóbbiak szeretnék, ha a termelés visszakerülne Németországba.

Egy olvasói levél

Időközben levelet kaptunk egy olvasótól, aki saját tapasztalatait osztja meg velünk. Azt nem tudjuk, mennyire lehet általánosítani egyetlen járműipari cég és személyes vélemény alapján, mindenesetre a téma továbbra is forró, hiszen gyakorlatilag a gépjárműiparra épül Nyugat-Dunántúl gazdasága.

Várjuk a hozzászólásokat és az olvasói leveleket!


Tisztelt Nyugat.hu,

Névtelenül szeretnék reflektálni a Tényleg nagy a gáz a nyugat-dunántúli gépjárműipari multiknál? című cikkükre.

Az egyik nyugat-dunántúli gépjárműipari cégnél dolgozom irodai munkás pozícióban. Az utóbbi időben több területvezetőt is ellehetetlenített a cég (volt, akinél előálltak egy olyan ajánlattal, hogy eddig területvezető voltál, de elvesszük a céges autódat és manageri juttatásaidat, de maradhatsz a területen mint mérnök), illetve több esetben területvezetőket és termékfelelősöket bocsájtottak el azonnali hatállyal.

Van olyan terület, ahol a mérnököknek napi szinten írniuk kell eurósítva, hogy az aznapi munkájukkal mekkora hasznot hoztak a cégnek....

Két hete az egyik területről azonnali hatállyal kirúgtak két mérnököt, az egyiket féléves németországi továbbképzés után ötéves munkaviszonnyal. Az ember bejön reggel dolgozni, majd délben már úgy távozik, hogy többet nem kell jönnie dolgozni....

A termelésben sem jobb a helyzet, van olyan vezető, aki sportot űz abból, hogy rajtakapja a melóst valami szabálysértésen, és különböző ürügyekkel elbocsájtja.

Minden területen vannak olyan dolgozók, akiktől a cég úgymond szeretne "megszabadulni", ezért folyamatosan áthelyezik másik területekre. (Legjobb példa erre a forgácsolás, ami egy igazi lélekvesztő).

Túlórát szellemi munkakörben egy percet sem fizetnek! Minden kell és azonnal, de ha valaki túlórázik, azt kötelezik arra, hogy maradjon otthon, csúsztassa le, sokszor olyan lehetetlen időpontokban, mint egy esős napon a hét közepe, amikor tényleg semmit nem lehet csinálni. (De ugyebár úgy van hirdetve minden állás, hogy rugalmas munkaidőkeret.)

A fizikai munkavállalóknak fizetik a 20 perces ebédszünetüket, ellenben a szellemi munkavállalónak le kell dolgoznia. (Mert sajnos a szakszervezet nagyrészt csak a fizikai munkavállalók érdekeit képviseli.)

Szóval igen, tényleg nagy baj van az autóipari multiknál. Csak ugye ez a része a dolognak nincs hangoztatva, kifelé mindig csak a szép és jó van kommunikálva....

(Ja, ha kiderülne, hogy ki vagyok akkor másnap már nem kellene a cégnél dolgoznom.... Minden területen vannak "beépített" emberek, akik jelentenek a vezetőségnek rendszeresen, pont mint az ÁVÓ-s időkben......)

Gusztustalan....


Üdv,
Egy megkeseredett és hitét vesztett munkás....
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Gazdaság

Hirdetés