Ezt Szücs Gábor ismert szombathelyi építőmérnök, műszaki ellenőr mondta a telefonba még néhány héttel-hónappal korábban.
Akkor fel is jegyeztük a mondatot, hogy aztán most, mikor Szombathelyen hivatalosan is átadták Ez is eljött: Kedd délutántól teljes hosszában használható a zanati kerékpárút September 18. 15:22 a teljes zanati kerékpárutat a forgalomnak, eszünkbe jusson újra.
A mintegy 400 millió forintból épült, kétségkívül használható és látványos, de a még világítással is rendelkező út ugyanis szintén nem kapott szegélyt.
Ez egyelőre nem látszik, mert a széleinél esztétikus kavicsszórással hozták szintbe az aszfaltot, de nem nehéz megjósolni, hogy mi történik néhány éven belül, különösen azokon a szakaszokon, amelyek afféle kis töltésen épültek.
A kivitelező egyébként szép munkát végzett, ők bizonyára szívesen lerakták volna a szegélygerendákat, ha ez van a tervekben. És bizonyára a tervező is betervezte volna ezt az extrát, ha nem kell spórolni.
Márpedig a legtöbb esetben a takarékoskodás az oka ennek a megoldásnak, pedig a szegély – az építőmérnök becslése szerint – maximum 10 százalékkal emeli a költségeket.
A szegély elmaradása egyébként nemcsak a kerékpárutaknál jellemző, hanem a járdáknál is, ettől tűnnek még az újak is esetlegesnek, befejezetlennek, rendetlennek.
A
bő egy kilométer hosszú
zanati kerékpárút kacskaringós története egyébként
16 éves
Még az idén láthatjuk, ahogyan épül a zanati kerékpárút
2022.
November
29.
11:32
, eddig tartott, míg az önkormányzati döntésből aszfalt lett.
A közel 400 milliós beruházásba az állam 300, az önkormányzat 98 millióval szállt be, így mindkét politikai oldal magáénak érzi a sikert. Ami nem baj, de halkan megjegyezzük, hogy mindkét összeg a mi befizetéseinkből csordogált vissza.
Most már csak az az apróság kell, hogy odafigyeljünk a szegélyre; no meg hogy a zanatiak nyeregbe pattanjanak.