Diszkriminációval olcsóbb a vonatjegy

A gyorsvonati pótjegy forgalomra valószínűleg negatívan ható bevezetése óta görcsölnek a vasútnál, vagy még inkább a minisztériumnál az utasok megtartása és visszahódítása érdekében.

Ennek jele, hogy a népszerűtlen intézkedés után gyorsan döntöttek arról, hogy a 65 év felettiek és a hat év alattiak kedvezményes gyorsvonati felár-bérletet vásárolhatnak, melynek 30 napos érvénytartamán belül gyorsvonati pótjegy váltása nélkül utazhatnak.

Változtatgatások

Ennek szépséghibája csupán az, hogy ez csak annak éri meg, aki havonta többször is utazik, s az is megkérdőjelezhető, miért kell gyorsvonati pótjegyet fizetnie annak, aki amúgy ingyen utazhat, ha ezért plusz szolgáltatásban nem részesül. Azaz, ha valaki térítésmentesen utazhat, miért nem teheti azt meg akár személy, akár sebes, akár gyorsvonaton?

Garai Antal Atom

A következő lépés az úgynevezett regionális menetdíjkedvezmény bevezetése volt, amit már eredendően csak adott, nem éppen a legforgalmasabb vonalakon utazók vehetnek igénybe. A csúcs viszont a most bevezetett üzletpolitikai kedvezmény, amely a jegyváltás szempontjából egyértelműen diszkriminatív.

Diszkriminatív kedvezmény

A szerint nem szabadna megkülönbözetést tenni, ki milyen módon tudja megváltani a mentejegyét. A három százalékos árkedvezményt ugyanis csak azok a potenciális utasok vehetik igénybe, akik rendelkeznek internetes hozzáférési lehetőséggel vagy mobiltelefonnal. S persze az sem mellékes, hogy folyószámlával is.

Akinek tehát nincs internete, bankkártyája vagy mobiltelefonja, az fújhatja ezt a lehetőséget. Aki pedig valamelyikkel (vagy mindegyikkel) rendelkezik, annak az otthoni nyomtatáshoz nyomtató, illetve mobiltelefon-egyenleg feltöltés kell a jegyváltásához, ami persze a mobilszolgáltatónak sem rossz. Az is kérdés, hogy ez, a jegypénztári menetjegyváltásnál macerásabb megoldás megéri-e a három százalékot?

Garai Antal Atom

A kevesebb több lenne

A sok-sok üzletpolitikai változtatással amúgy is sikerült meglehetősen kaotikus állapotokat teremteni az utasoknak. Manapság ha valaki menetjegyet vesz, annak figyelemmel kell lennie arra, hogy milyen módon – jegypénztárnál, interneten, mobillal - vásárolta a menetjegyét, kell-e gyorsvonati pótjegyet vennie, helyjegy és pótjegy szempontjából milyen időszakban váltja meg a menetjegyét, váltható-e retúrjegy az adott távolságra, vonatkozik-e rá a kedvezményes regionális menetjegy vagy sem.

Az egyik intézkedéssel visszafogják az utasforgalmat, a másikkal gerjeszteni szeretnék. Nagy a káosz, s kérdés, hogy milyen számítások előzik meg ezeket a lépéseket a vasútnál és a minisztériumnál. Ha egy szerelvény ugyanazon az útvonalon, ugyanazzal az üzemanyaggal - mondjuk három kocsival - közlekedik, akkor mi éri meg jobban? Magas menetjegyárakkal ezeknek a harminc százalékos kihasználtsága, vagy alacsonyabb menetjegyárakkal a hatvan-nyolcvan százalékos kihasználtsága?

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Kapcsolódó cikkeink

Olcsóbbak lesznek az neten vásárolt vonatjegyek

Július elsejétől három százalékkal olcsóbban vásárolhatnak online, bankkártyával vagy a mobiltelefonos egyenleg terhére menetjegyet a vonaton utazók, ha az otthoni nyomtatás vagy digitális bemutatás lehetőségét választják.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Vélemény