Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Egyre kevesebb a magyar élelmiszer a legnagyobb kereskedelmi láncok üzleteiben

Még a hazai láncok is csaknem 6 százalékkal kevesebb hazai árucikket forgalmaznak, mint hat évvel ezelőtt.

Visszaesett a hazai élelmiszerek aránya a Magyarországon jelenlévő tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felmérése szerint.

A Nébih honlapján szerdán közzétett tájékoztatás szerint az összkínálatban a magyar termékek aránya 70 százalék körüli, míg hat évvel ezelőtt még csaknem 80 százalékos szinten állt. A friss áruknál a hazai előállítók megőrizték korábbi pozícióikat, de

a magasabb hozzáadott értékű élelmiszerek, például a sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcslekvárok esetében a polcok felét ma már külföldi áruk foglalják el.

A hatóság ismertette: 2020 második felében megismételték azt a hat évvel ezelőtti felmérést, amelynek során a tíz legnagyobb kereskedelmi lánc kínálatát vonták vizsgálat alá. A szakemberek csaknem 40 ezer termék részletes adatait rögzítették 16 olyan, hagyományos árukategóriában - például húskészítmények, tejtermékek, tojás, méz -, amelyekben a hazai élelmiszeripar el tudná látni a magyar lakosságot megfelelő mennyiségű és jó minőségű élelmiszerekkel.

A legnagyobb csökkenést a nemzetközi kereskedelmi láncok polcain mérték a szakemberek,

a Penny Market, a Lidl és a Tesco például több mint 10 százalékkal növelte az import termékek arányát

a hazai élelmiszerekkel szemben - jelezte a Nébih.

A felmérés szerint a visszaesés a nemzetközi láncok esetében összességében majdnem 9 százalékos, de

a hazai láncok is csaknem 6 százalékkal kevesebb hazai árucikket forgalmaznak, mint hat évvel ezelőtt.

A tízből csak egy lánc, az Aldi tudott kismértékű, kevesebb mint 1 százalékos növekedést felmutatni a korábbi állapothoz képest.

A magyar termékek kínálata alapján az első három helyet hazai láncok foglalják el, a Reál 80,65, a Coop 80,17, valamint a CBA 76,95 százalékkal. A lista utolsó három helyezettje a Penny Market 67,58, a Tesco 66,07 és a Lidl 56,09 százalékkal - közölte az élelmiszerlánc-biztonsági hivatal.

Kedves Olvasó!
Kérjük, támogasd havonta rendszeresen a Nyugat.hu szerkesztőségének a munkáját! Mert veletek együtt tudjuk kideríteni, megírni, megmutatni, hogy mi történik körülöttünk.
Köszönjük!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság

Tovább az oldalra