Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

A 8-as és a 84-es főutak fejlesztését tartja a legsürgetőbb feladatnak Navracsics Tibor

Fontos rákapcsolódni a nemzetközi útvonalakra - mondta az észak-dunántúli gazdasági övezet kormánybiztosa.

A közlekedési infrastruktúra fejlesztését valamint a térség versenyképességi potenciáljának kibontakoztatását nevezte a legfontosabb feladatnak Navracsics Tibor kormánybiztos pénteki, veszprémi sajtótájékoztatóján - írja az MTI.

Az Északnyugat-magyarországi Gazdaságfejlesztési Zóna komplex fejlesztéséért felelős kormánybiztos a régió polgármestereivel és közgyűlési elnökeivel tartott megbeszélést követően kiemelt feladatnak mondta a 8-as út gyorsforgalmúvá alakítását, a Komárom-Székesfehérvár-Dunaújváros közti út és a 84-es út korszerűsítését, biztonságosabbá tételét .

Navracsics Tibor
Forrás: vasárnap.hu

A régió versenyképességének kibontakoztatása szempontjából fontos rákapcsolódni a nemzetközi útvonalakra, Dél-Szlovákia, Ausztria, Dél-Németország valamint az Észak-Olasz térség felé - hangsúlyozta Navracsics Tibor.

Szeptember óta zajlik az egyeztetés

Tavaly szeptember elején nevezték ki Navracsics Tibor lett az észak-dunántúli gazdasági övezet kormánybiztosa 2020. September 05. 15:14 Navracsics Tibor volt minisztert, volt uniós biztost az észak-dunántúli gazdasági övezet kormánybiztosává.

A Nyugat-Dunántúli Gazdasági Övezethez eredetileg öt megyét - Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala, Veszprém, Komárom-Esztergom - csatoltak. (A listát később kiegészítették Fejér megyével.) A gazdasági program kidolgozását az adott régiókban működő egyetemekre bízták, és már tavaly áprilisban elkezdődtek az egyeztetések a minisztérium, a főbb gazdasági szereplők, az önkormányzatok és a kamarák között.

A helyi gazdasági programok összeállítása után tavaly május végén küldték el az anyagokat a minisztériumnak, az országos programot a nyár végéig kell, kellett kidolgozni. Navracsics most arról tájékoztatott, hogy január végén a kormány megtárgyalja az egyes régiók elképzeléseit, így február közepére meg lehet határozni a fejlesztési irányokat.

Régi tervek újratöltve

Az M8-as építése már régóta tervben van, jelenleg zajlik a Körmend és Ránafüzes közti szakasz építése. Az autóút Rábafüzestől Körmenden, Ajkán, Veszprémen át Székesfehérvárig vezet, több szakaszon már most is 2x2 sávos, Herendtől Veszprémig, majd Veszprémtől Székesfehérvárig már gyorsforgalmiként működik.

Az M8-as tervezett útvonala
Forrás: infostart.hu

A tervek szerint az M8-as Székesfehérvár alatt éri el majd az M7-es autópályát, innen vezet majd az új, már tervezésre kijelölt szakasz Kecskemétig.

A 84-es főút Sopronból halad Balatonedericsig, közben elhalad Sárvár, Jánosháza, Sümeg, Tapolca mellett. Az út nagyon rossz állapotban van, naponta történik baleset Péntek reggel három autó csúszott árokba a 84-es főúton January 08. 07:00 .

Az M81-es

Az M1-est részben tehermentesítő, Komáromtól Székesfehérvár mellett Dunaújvárosi tartó M81-es gyorsforgalmi tervezése korábban elkezdődött már. Az új gyorsforgalmi a komáromi Duna hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt majd négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig.

Az M81-es nyomvonala
Józing Antal

Az M81-es azt is jelentené, hogy megváltozna a M1-es autópálya szerepe, hiszen Komárom után már leginkább csak azok a járművek használnák, amelyek vagy a főváros és környékére, vagy az M3-as autópálya irányába tartanak.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság

Tovább az oldalra