Gyenesdiáson és Balatongyörökön – és még 12 helyen – már csak feltételesen áll meg a vonat

A MÁV üzemanyagmegtakarítást és pontosabb közlekedést remél a változástól.

A decemberi menetrendváltáskor hat vasútvonalon tizennéggyel bővült azon – jellemzően alacsony utasforgalmú – megállóhelyek köre, ahol a vonatok csak abban az esetben állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon – közölte a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

  • A Balatonszentgyörgy―Tapolca―Ukk vonalon a Helikon InterRégió vonatokat érintően Gyenesdiás, Balatongyörök és Gógánfa megállóhelyek;
  • a Pusztaszabolcs—Pécs vonalszakaszon Sáregres, Belecska, Szárazd, Regöly, Dúzs és Csibrák megállóhelyek;
  • a Sárbogárd―Bátaszék―Baja vonalon Szekszárd-Palánk megállóhely;
  • a Nagykanizsa―Pécs vonalon egyes személyvonatok esetén Zákány megállóhely;
  • a Vámosgyörk―Gyöngyös vonalon Kitérőgyár és Gyöngyöshalász megállóhely;
  • a Budapest―Újszász―Szolnok vonalon pedig Zagyvarékas megállóhely esetében vezetett be feltételes megállási rendet a vasúttársaság.

    „Az alacsony utasforgalmú megállóhelyeken történő áthaladással az esetleges késés egy része behozható, ezáltal várhatóan pontosabbak lesznek a vonatok. A feltételes megállás bevezetését követően javul az energiahatékonyság, azaz csökken a gázolaj- és áramfogyasztás is, mert álló helyzetből kevesebbszer kell újraindulni és felgyorsulni a vonatokkal” – olvasható a közleményben.

    A módosítás jellemzően olyan megállóhelyeket érint, amelyeknél általában egész nap alacsony az utasforgalom, azaz a vonatok többségénél nincs fel- vagy leszálló utas.

    Hogyan működik?

    Korszerű motorvonatok esetén (Desiro, FLIRT és KISS) a leszállásjelző nyomógombok az ajtólapok belső oldalán, a visszajelző lámpák az utastérben elhelyezett mennyezeti kijelzőkön találhatók, melyek a megnyomás után jelzik az ajtónyitási szándék rögzítését.

    Desiro vonat
    Mavcsoport.hu

    A vonatok a feltételes megállóhelyeken minden esetben megállnak, amennyiben a peronon vonatra várakozó személy tartózkodik, illetve akkor is amennyiben a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszállni szándékozó utas. Abban az esetben, ha leszállásjelző berendezés meghibásodik, vagy olyan vonat közlekedik, amire az nincs telepítve, a vonat a megállóhelyen mindenképp megáll.

    A feltételes megállás rendszerét, illetve a leszállásjelzést a MÁV-START korábban már több megállónál bevezette és azt „gyorsan megszokták az utasok, nem okoz számukra problémát a leszállási szándék jelzése”.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hasznos