A hétvégén ismét be kellett csukni az ablakokat az écsieknek, mert sok autó szabadult rá a Rábaring aszfaltjára, s mint tudjuk, a családi ebédhez faluhelyen jobban passzol a Kossuth rádió, mint a motorüvöltés, és a friss uborkasaláta illata is kellemesebb a pörkölt mellé, mint a gumifüsté.
Kétnapos gyorsulási versenyt rendeztek a pályán, ahol megint megfordult mindenféle látványosság, feszes futóművektől a feszes fenekű lányokig. Na de félre a szexista meglátásokkal, még a végén azt hiszik az olvasók, hogy ezek a rendezvények a benzinégetésen és a nők stírölésén kívül másról nem is szólnak. Nem csak szórakozásból áll a világ, akad itt munka is rendesen. Például sokan két kézzel dolgoznak azon (modern autómosó-technikákat mellőzve), hogy a járművek tiszták legyenek másnapra is.
Emlékeznek a múltkori cikkünkben Feltépték az aszfaltot a reptéren 2013. June 18. 06:53 magasztalt Nissan Skyline-ra? Amelyik Fertőszentmiklóson felgurult a pályára, majd amikor a sofőr padlóig nyomta a gázpedált, kiharapott egy darabot az aszfaltból? Ezen a hétvégén nem volt minden zökkenőmentes az ezerkétszáz ló között, valamin nagyon összekaphattak a csődörök, mert az első háromszáz méteren kirúgta az autó oldalát a ménes. Lehet, hogy túl ragacsos volt a patáknak a pálya, mert ugye egy gyorsulási versenyen a „ragadós pálya” a tuti. Valamivel lekezelték a szervezők, mert amikor rásétáltunk egy fotó kedvéért, akkor pár órán át ott ragadtunk mi is. De szerintünk a nézők környékére is jutott az anyagból, mert azok sem akartak nagyon a pálya mellől tágítani. Apropó, látták már, hogy milyen egy autógumi, amikor induláskor még annyira tapad, hogy nem mozdul, de a hajtókar már fordult valamennyit? Mutatjuk.
Al Pacino is telefonált
Ismét megannyi autó sorakozott fel a rajtnál, hogy egymással összemérjék erejüket. Miközben egyes sofőrök egymásra licitáltak a lóerőkkel és a tizedmásodpercekkel, addig a lányok eldöntötték egymás közt, hogy ki az igazi nyertes, csak ők a négyszázkét méter töredékén, centiméterben számoltak, illetve a bankbetét számjegyei alapján. A fiúk inkább maradtak az ősi izomelveknél, bár tudjuk azt is, hogy hiába nyelt le Góliát plusz ötven lovat, ha Dávid 12,8 másodperc alatt futja le a távot. Egyébként itt meg is jegyeznénk, hogy egyes versenyzők, s leginkább motoros fronton valamiféle teleportáló berendezést használhatnak, mert a rajtnál tüsszentettem egyet, s mire felnéztem már a pálya másik felén volt a játékos, mondjuk a Fiat X1-is valami ördögtől való szerkezet lehetett.
Nagy örömünkre erre a pályára is rászabadult néhány izmosabb gépállat, mondanunk sem kell, hogy hány kiló aszfaltot szedtek fel itt is, s dobáltak annyifelé, ahány nemzetet képviseltek. A verseny végén már le is szóltunk a sofőröknek a rajtnál kialakult gödörbe, hogy kicsit óvatosan, mert Al Pacino már telefonált, hogy küldi az ügyvédjét, ha kárt tesznek a tetőben.
Kilinccsel előre – ez tudják mit jelent? Naná, hogy a haladás irányát, de általában csak kétféle autóban lehet így utazni, és mind a kettő BMW. Persze a népszerű Isettát gyártotta más is, és a hazai drifterek sem csak a bajor márkát használják, de tény, hogy a legtöbb driftelős versenyen vagy haknin BMW-kkel csúsznak el előttünk keresztben, füstölő gumikkal, kilinccsel előre. Nagy sikere volt Écsen is a driftnek, "Küldjed neki, hadd szóljon!" - kurjongták többen is, a fiúk pedig szót fogadtak, küldték neki, annyi gumiport fújtam ki az orromból, hogy abból kijönne egy téli garnitúra az asszony autójára.
No, de nem is csapkodnánk tovább a klaviatúrát, nézegessék képgalériánkat, nőkkel, gyerekekkel autókkal és motorokkal, aztán lehet készülni szeptemberre, legközelebb akkor pörkölnek orrunk alá a dragsteres srácok.