Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

116 településen állhat le a szemétszállítás a központosítás miatt

Nincs pénz a kukásautók karbantartására, javítására, bármikor összeomolhat a rendszer.

Sokat írtunk már a hulladékszállítás központosításának következményeiről. Arról, hogy az idén eddig 900 millió forint hiányt okozott 900 milliós hiányt hozott a SZOVÁ-nak a hulladékgazdálkodás központosítása 2018. September 12. 19:52 a SZOVÁ-nak, hogy az állami kukaholding késve fizet, ráadásul a lakosság által befizetett pénznek mintegy a felét kapják meg a munkát ténylegesen elvégző cégek.

Arról is írtunk, hogy a köznyelvben kukaholdingnak nevezett NHKV Zrt. így is 15 milliárd hiánnyal küzd 15 milliárd is lehet a kukaholding hiánya, ezért vannak bajban az önkormányzati cégek 2018. September 18. 14:55 , és évente 4-5 milliárd forint közpénzzel segíti ki az állam. És arról is, hogy a Garancsi István üzlettársa által mintegy egymilliárdért kifejlesztett rendszer közel két év után sem működik normálisan, a lakosság késve, sokszor egy éves késedelemmel kapja meg a számlákat, egyszerre többet. Ráadásul nem lehet csoportos befizetéssel kiegyenlíteni Nem elég, hogy késnek a hulladékszállítási számlák, csak a régi módszerekkel lehet fizetni 2018. September 22. 07:37 a számlát, csak sárga csekken vagy banki utalással.

Bonyhádi Zoltán

Most pedig a Mérce ír arról, hogy az önkormányzati hulladékkezelő cégeknek nincs pénzük a gépek karbantartására és javítására. Azt írják, hogy Gémesi György, Gödöllő polgármestere és a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnöke =68.ARAgw1t8y2QMlPvF6S8pDZXnVdTnhTmqiglRT4FvCfGztpeQev2DDQzr1to_F-wTEL8uNWx6bTg5tKEvt9G1k-CQBlQhbFCpt_5uC3xTR_s-k-sm7u7YTN3x41J56aonMB9ZqOG_dlD_IRCCzuC8m016lUoeZSwOdPV_FLhGRFDU9pJwPb2HSw&__tn__=-R"]élő Facebook adásban beszélgetett Gyenes Szilárddal, az Észak-Kelet Pest és Nógrád megye hulladékának elszállításáért felelős Zöld Híd B.I.G.G. Kft. ügyvezető igazgatójával.

Gyenes azt mondta, 116 településen 52 járművel megközelítőleg 360 ezer ember hulladékát kezelik. Azonban 2012 óta forráshiány miatt folyamatosan elmaradnak a járművek karbantartásai, ami komoly problémát okoz: nemrég volt olyan nap, amikor 20 autójuk nem tudott munkába állni olyan műszaki problémák miatt, melyekkel nem tudtak volna biztonságos munkavégzést biztosítani a dolgozóiknak.

Az idén a lomtalanítás is elmaradt a gyakori meghibásodások miatt, amelyek Gyenes szerint olyan gyakoriak, hogy ha egy szombati lomtalanításra kiengednék a járműveket, hétfőre már a rendkívüli meghibásodások miatt a vegyes hulladékgyűjtés és a szelektív hulladékgyűjtés is veszélybe kerülne.

Az igazgató megerősítette, amit mi is írtunk már:

A lakosság által befizetett szemétdíjak átkerültek az önkormányzatoktól az állam kezébe, ahonnan már csak a töredékét osztják vissza a szemétszállító cégeknek.

Gémesi György felhívta a figyelmet, az is kérdéses, hogy egy ilyen válságos helyzetben meddig tartanak ki a szemétszállító cégek dolgozói. Augusztusban egyébként több híradás is arról szólt, hogy Budapest 10 kerületében hetekig vagy akár hónapokig késett a szelektív hulladék elszállítása a munkaerőhiány miatt

❤️ Nélküled nem tudjuk megírni! Ajánld fel adód 1%-át a Nyugat.hu-nak
Adószámunk: 18889332-2-18 Nyugat Média és Világháló Egyesület
Segítség és letölthető nyilatkozat ide kattintva érhető el.
Köszönjük nektek! ❤️

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra