A tapolcai találkozón szinte az egykori Ikarus gyár minden típusa felvonult, a régi farosok, Malév-busz, és a csuklós helyi járatosok.
Magángyűjtők, külföldiek, a BKV, és több hazai Volán-társaság hozta el "járatait", aki sokat utazott ezeken, azoknak szép emlék lehet egy-egy szinte gyári állapotúra felújított Ikarus. Egy szombathelyi, Vasi Volán járat is érkezett, egy sárga csuklós busz.
A szombathelyi sárga busz története
1976-ban decemberében jött ki a gyárból és hamar hadrendbe állt a Volán Helyi járati üzemegységénél. 1990-ben teljes motor, futómű és vázfelújítást kapott a busz, szinte gyári lett, később az összes hasonló (első szériás busz) kikopott a használatból.
1999-ben Szentgotthárdra került, 2009-ig ott volt. Jelenleg garázsban tartják és néha használják, a busz idén lesz negyven éves. Lassan ráférne egy újabb felújítás, de szerencsére ezt a buszt megmentik az enyészettől.
Ikarus 280-as típus, a Volán 17. számú rendelése volt, amit 1975-ben adtak le a mátyásföldi Ikarus gyárban. 1976 december ötödikén jött ki a gyárból 1121-es szériaszámmal, december 23-án ünnepélyes keretek közt vette át a Volán ö másik busszal együtt, első rendszáma fekete alapú táblán fehér karakterekkel: GF-00-19 volt. Ezt követte a 1982-ben a BZ-98-13-as rendszám, majd a jelenlegi AAT-310-es.
A buszokkal egyébként kirándulni is lehetett Tapolcán illetve a Káli medencében.