Lapunk szerdán már beharangozta a nagy eseményt, és most már a részleteket is tudjuk.
A NIF és az MTI által kiadott anyagok szerint szerint az M76-es első szakaszának átadásán hatan mondtak beszédet:
Ágostházy Szabolcs európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkár, Vigh László Jenő és Manninger Zala megye országgyűlési képviselőők, Móring József Attila Somogy megye országgyűlési képviselője, Balaicz Zoltán Zalaegerszeg polgármestere és Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.
A szalagot is hatan vágták át:
Mit adtak át?
Az M76 gyorsforgalmi út Balatonszentgyörgy és az M7 autópálya közötti szakasza 5,6 kilométer, ebből 4 kilométert helyeznek forgalomba.
Mi épült pontosan?
És mi van az út többi részével?
Zajlik és várhatóan 2022-re készül el a Balatonszentgyörgy és Fenékpuszta közötti 3 kilométeres szakasz, amelyhez kapcsolódóan a 71-es és 76-os főút új kereszteződését már forgalomba helyezték – írja az MTI.
A még hiányzó mintegy 33 kilométeres útvonalat két szakaszban, de egy ütemben építik majd, ezeknek egyelőre az előkészítése zajlik.
Fenékpuszta és Sármellék között 11 kilométernyi gyorsforgalmi út épül pihenőhellyel, illetve külön bekötésekkel a sármelléki repülőtér, valamint Keszthely irányába, de kerékpárút is készül ezzel párhuzamosan.
A Sármelléktől Zalaegerszeg keleti részéig vezető 23,5 kilométeren belül lesz a 11 kilométeres speciális tesztszakasz, ahol 5G-s mobilhálózatot, mobil terelőfalakat, az úttest automatikus jégtelenítését is megvalósítják az önvezető és elektromos autók közúti vizsgálata érdekében.
Zalaegerszeg keleti és északi oldala között 9,2 kilométeren folytatódik majd az M76-os, ami közvetlen kapcsolatot nyújt majd a tesztpályához, a leendő kamionterminálhoz és logisztikai központhoz, tehermentesítve ezzel a város közlekedését is.
És mikor lesz kész a teljes út?
„Az M76-os, összesen 52,5 kilométeres szakaszának megvalósításával várhatóan 2024 végétől válik gyorsabban és biztonságosabban megközelíthetővé a zalai megyeszékhely” – olvasható a NIF közleményében.