Szeptember 19-én járt volna le a határidő, de végül a tegnapi Magyar Közlönyben megjelent Orbán Viktor miniszterelnök aláírásával az a határozat, mely jóváhagyja a GYSEV Zrt. vonatbeszerzését, illetve, hogy az állam "100%-os mértékű egyedi állami garanciát vállaljon a hitelszerződésből származó fizetési kötelezettségekre".
A GYSEV ugyanis még 2023. május 8-án indított közbeszerzési eljárást 9+4 darab Intercity-kivitelű motorvonat beszerzésére, és 2024. március 19-én kötött szállítási szerződést az új Intercity villamos motorvonatok szállításáról a Stadlerrel. Ezek a Sopron–Budapest, illetve a Szombathely–Budapest vonalon közelekdnének, de mivel "kétáramneműek", így nemcsak Magyarországon, hanem Ausztriában is képesek a közlekedésre - számolt be a Telex.
A projekt finanszírozását az Európai Befektetési Bank (EIB) már nyár előtt jóváhagyta, úgyhogy a szerződés aláírásához már csak a kormány engedélyére volt szükség. Ez történt meg a tegnapi napon, amikor is jóváhagyták, hogy a GYSEV Zrt. a hitelszerződést a nyilvános pályázat kiírása, ajánlatok bekérése nélkül az Európai Beruházási Bankkal kösse meg.
A határozat szerint az eredeti elképzelésekhez képest annyi a változás, hogy 9 plusz 4 opcionális IC-vonat helyett csak 2 opcionális lesz.