A szoftver, amivel a srácok megnyerték a nívós Pannon Novum Innovációs díjat, a világon teljesen egyedülálló. Semelyik másik program nem képes ugyanis arra, amire a 4DSee: hogy képesek legyünk valódi virtuális sétát tenni. Bármennyire is mindenkinek a szíve csücske a Google Maps, vagy a View, azt azért nem lehet tagadni, hogy aligha várnánk el élethű hatást a használat közben. Mert sétálhatunk vele ugyan a világ szinte bármelyik utcáján, de nem nézhetünk be a szemetes mögé, vagy nem ugorhatunk fel egy autó tetejére.
Panorámafotókat használnak ugyanis, ami szűk, csupán kétdimenziós keretek közé szorítja a felhasználót. Itt alkotott nagyot az új technológia kifejlesztője, Kovács Gergely, aki elkészítette a világon a legelső, valóban háromdimenziós térleképező technikát.
A 4DSee-vel úgy közlekedhetünk a térben, mintha valóban magunk is ott lennénk: átsétálhatunk egyik szobából a másikba, oda megyünk ahová akarunk, és benézhetünk a tárgyak alá-mögé, sőt, még körbe is járhatjuk őket. De hogyan is kerül bele a Szépművészeti Múzeum a számítógépünkbe? Először is az egészet körbefotózzák, az utolsó szegletig, aztán a képek segítségével alkotják meg a virtuális teret.
És hogy mire is jó ez? Nos, például arra, hogy segítségével belsőépítészeti kultúrkincseket tudunk megőrizni digitálisan az utókornak. Dédunokáink is sétálhatnak majd például egy ötezer éve épült piramis belsejében vagy egy középkori várkastélyban.
De ugyanúgy bejárhatunk vele egy kiállítást, vagy éppen pontosan megnézhetjük, mégis mennyire látszik a színpad arról az ülésről, ahová a színházjegyet vettük. Fel lehet vele fedezni autó- és hajóbelsőket, szállodákat, sétálhatunk plazákban. És persze akkor még nem is beszéltünk a külső terekről, amik szintén nem jelentenek nehézséget a program számára.
A cég menedzsere, Jakab Gábor bízik a szoftver sikerében, és a jövőjüket akár külföldön is el tudja képzelni: nemhiába, mégiscsak egy világelső termékről van szó.