2x3 sávos lesz az M1-es autópálya első húsz kilométere

Az M0-s csatlakozás és a Bicske közötti szakasz bővítésére már keresik a kivitelezőt.

Több mint 20 kilométeren szélesedhet az M1-es autópálya, a pályaszerkezet teljes rekonstrukciója készül el - írja a magyarepitok.hu . Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent a felhívás az M1-es autópálya M0-ás csomópontjától a Bicske nyugat csomópontig tartó, összesen 23 kilométeres szakaszának kapacitásbővítésére. A kiírás szerint 2x3 sávosra építik át a szakaszt.

Forrás: magyarepitok.hu

A projektben

  • egy új különszintű csomópont is építenek, amihez az 1104-es út kapcsolódik majd,
  • a biatorbágyi csomópontot kibővítik,
  • három eddig is használt különszintű csomópontot átépítenek (a Sasfészek-tavi pihenőhely melletti csomópontot, a 102-es út csomópontját és a Bicske-nyugat csomópontot),
  • illetve a Sasfészek-tó és a Zsámbék komplex pihenőket is átalakítják,
  • 16 meglévő felüljárót alakítanak át, egyet elbontanak, három újat pedig felépítenek.
  • öt aluljárót is felújítanak.
  • A pályázat hangsúlyozza, hogy a munkavégzés ideje során végig biztosítani kell 2x2 sávot a közlekedő autóknak.

    A bővítésről már régen döntöttek, 2018-ban indult a tervezés

    Az M1-es autópálya nem csak a hazai autósok számára az egyik legfontosabb útvonal, de a tranzit személy- és teherforgalom jó része is erre halad. Jelenleg 2x2 sávos, de aki rendszeresen autózik arra, tudja, hogy a fogalom már régen kinőtte a négy sávot.

    Közel két éve fejeződött be az M1-es Budapest és Tatabánya közti 71 kilométeres szakaszának burkolatjavítása
    MTI / Bodnár Boglárka

    Az M1-es bővítéséről már az évtized közepén döntött a kormány, ugyanis elkerülhetetlen az útvonal teljes újjáépítése és kibővítése, 2018-ban pedig elkezdődött a tervezés és az előkészítés is, ami heteken belül befejeződik.

    2020 decemberében írtuk Hamarosan elkezdődik az M1-es autópálya 2x3 sávosra bővítése 2020. December 30. 12:26 , hogy befejeződik az M1-es autópálya teljes átépítésének és bővítésének előkészítése, ami két évig tartott.

    Az eredeti tervek szerint a meglévő kétszer két sávos autópályát két szakaszban bővítették volna kétszer három sávosra, az első szakasz az M0-tól Tatabánya-Újvárosig tart, a második Tatabánya-Újvárostól a Győr (M19) csomópontig.

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Tech