Még száguld az autópiac

Októberben kissé visszaestek az eladások, de még mindig több autó kelt el, mint korábban.

Októberben összesen 7953 személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, 2,9 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Hosszabb ideje ez az első kedvezőtlen adat a gépkocsi-értékesítésre vonatkozóan, de hosszútávú következtetést nem szabad ebből levonni a szakemberek szerint.

Nélküled nem megy: támogasd a Nyugat.hu-t adód 1 százalékával! Neked csak pár kattintás, hogy továbbra is a téged érintő dolgokról tudósíthassunk.

Nyugat Média és Világháló Egyesület, adószám: 18889332-2-18
Ide kattintva érheted el kitöltési útmutatónkat!

Ezt mutatja az is, hogy idén az első tíz hónapban 77 ezer 394 új autó került forgalomba, 21,9 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában, ugyanezen időszak alatt a forgalomba helyezett kishaszonjárművek száma 27,5 százalékkal emelkedett és elérte a 17 ezer 27-et.

Illusztráció
BZ

Egyre öregebbek az import autók is

Az MGE azt is hozzátette az októberi nem túl kedvező adathoz, hogy a megtorpanás részben a tavaly októberi magas bázisadattal indokolható. Emellett úgy látják, hogy a reális belföldi vásárlóerő elérte azt a küszöböt, ahonnan a fejlődés már nem tud olyan gyors lenni, mint az előző időszakokban.

A kedvező eladási adatok ellenére tovább folytatódik a hazai autópark elöregedése, a gépkocsik átlagos életkora az utolsó másfél évtizedben tavaly volt a legmagasabb. Ez nagyrészt annak köszönhető a szakemberek szerint, hogy az importált használt személyautók átlagéletkora meghaladja a 11 évet. Ez a károsanyag-kibocsátás növekedését, a közlekedésbiztonság csökkenését is okozza, emellett a javítási forgalmat a feketegazdaság felé tereli.

Az országban 2015 végén összesen 3 millió 192 ezer 856 gépkocsiról tudott a KSH. Jelenleg ma Magyaroszágon a Moszkvicsok a legöregebbek, átlagos életkoruk 35,7 év, 30 felettiek még a Polski Fiatok is. A legkedveltebb márka az Opel – ebből van a legtöbb – 14,2-es átlagos életkorával a középmezőnyben van. Bármily meglepő is, de a legfiatalabb autók a Daciák (6,9 év), őt követi a Kia (7,4 év), a Chevrolet (9 év) és a Hyundai (9,5 év). Az összes többi márka tíz évnél idősebb.

A hazai gépkocsik átlagos életkora (KSH)

A kedveltebb márkák sorrendje a személyautók között: Opel, Škoda, Ford, a könnyű haszonjárműveket is beleszámítva viszont a Ford vezet az Opel és a Volkswagen előtt. A lopott autók toplistáján az első helyein a Volkswagen és a Toyota áll, őket követi a Ford, Suzuki, Renault és az Opel.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság