"Szép és jó a megállni tilos tábla a Felsőőr utca 36-os háztól a Szalónak utcánál a megállni tilos tábla, csak éppen senki nem tartja be... a legszebb az lenne, ha már végre eszébe jutna valakinek, hogy egyirányúsítani kellene a Felsőőr utcát." - írta levelében olvasónk.
Néhány nappal ezelőtt írtunk Több szombathelyi utcában is megtiltják a megállást az autóknak October 01. 16:20 arról, hogy a városi közgyűlés Városstratégiai, Idegenforgalmi és Sport Bizottsága több utcában is megállni tilos táblák kihelyezéséről döntött. Köztük a a Felsőőr utca 36. számú ingatlannál, a Szalónak utca felőli oldalon tiltják meg a megállást, mivel a parkoló autók akadályozzák a kihajtást a Szent Flórián körút 12. udvaráról.
Elmentünk a Felsőőr utcába, és azt láttuk, hogy az utca Szent Flórián felőli oldalán végig álltak a parkoló autók, néhány helyen (mint címlapképünkön is) mindkét oldalon parkoltak a kocsik. Az említett helyszínen, a 36-os számú ház előtt is, itt állítják fel hamarosan a Megállni tilos táblát.
A Felsőőr utca a Szent Flóriánnal párhuzamos, a Sorok utca Szent Flórián felőli végét köti össze a Mátyás király utcával. Szűk, egyik oldalán családi házakkal, a másikon egy szakaszon társasházakkal övezett utca. Átmenő forgalmat nem nagyon bonyolít, hiszen mellette fut a jóval szélesebb Szent Flórián körút.
Az utcában így alapvetően az ott lakók parkolnak, messziről látszik, hogy ha az utca mindkét oldalán kocsik állnak, akkor középen csak egy autónak marad hely.
Az utca szinte teljes hosszában 30 km/h-s a sebességkorlátozás, ennek ellenére elég kaotikus ott a közlekedés.
Ha megnézzük a Felsőőr utca környékét és kialakítását, jogosnak tűnik olvasónk javaslata, miszerint egyirányúsítani kellene az utcát. Megszűnne a szembejövő forgalom, és több szakaszon az utca mindkét oldalán engedélyezni lehetne a parkolást.
Olvasónk szerint az autósok azt sem veszik észre, hogy az utca szinte teljes hosszában egyenrangú kereszteződések vannak, ahol a jobbkéz-szabály érvényes. Ha egyirányú lenne az utca, akkor talán ez a probléma is megoldódna, sokkal egyértelműbbek lennének a forgalmi helyzetek.
A párhuzamos utcák alkalmasak rá, hogy az egyirányúsítással szembemenő forgalmat levezessék, hiszen ott a Szent Flórián körút, a másik oldalon pedig a Babits Mihály utca, de még a Balassi Bálint és a Juhász Gyula utcák sincsenek messze, főleg autóval.
Melyik irányban legyen egyirányú?
Az a kérdés, hogy melyik irányban legyen egyirányú az utca? Első ránézésre a Mátyás király utcától a Sorok utca felé tartó irány lenne a logikus. A Mátyás király, illetve déli folytatása, a Rumi út, gyűjtóútként működik most is. Viszont ebben az esetben a Sorok utcára zúdítanánk rá a teljes forgalmat, ahol amúgy is problémás a Szent Flórián, majd a Felsőőr utcai kereszteződés, hiszen iskola és üzletek is vannak a közelben.
De ha a Sorok utca felől a Mátyás király utca felé lenne egyirányú a Felsőőr utca, akkor tehermentesítve lenne az említett kétproblémás kereszteződés, a Mátyás király utca és a Rumi út pedig simán elvezeti a forgalmat.
Ráadásul akkor az utca déli oldalán sorakozhatnának végig a parkolók, ahol tulajdonképpen most is vannak.
Kérjük olvasóinkat, szavazzanak:
A Széll Kálmán utca megfordítása
Több mint húsz éve, 2001-ben már felmerült Szombathely közlekedése megérett az átalakítá[email protected] 2001. February 04. 01:10 , hogy meg kellene fordítani az egyirányú Széll Kálmán utca forgalmának irányát. Pár éve ismét előbukkant a terv, amiről szó volt tavalyelőtt nyáron a Nemény András polgármesterrel készült nyilvános podcastunkban Nemény András: „Olyan élethelyzetek jöhetnek, amiket ez a generáció még nem élt meg” 2022. July 14. 16:10 is.
A javaslatot azzal indokolták, hogy esztétikai szempontból jobb lenne, ha a vasútállomás felől a Savaria Nagyszálló felé haladna a városba vezető út, a szálló épülete uralná az utcaképet.
A vasútállomás és az Éhen Gyula tér felé tartó forgalmat pedig rávezetnék a Szelestey utcára, aminek a forgalmi irányát így szintén megfordítanák. És a vasútállomás felé tartók már a Gyöngyös-pataktól látnák maguk előtt az állomás impozáns épületét.
Az elképzelés csak elképzelés maradt, az egyik közgyűlésen hangzott el korábban, hogy a forgalmi adatok és a forgalomtechnikai szempontok nem indokolják a változtatást.
Mi ebben az ügyben is megkérdezzük olvasóinkat: