„Én már sok közvéleménykutató kérdésére válaszoltam, és most azt sejtem, hogy a kormány készül valamire” – mondta a telefonban olvasónk.
Elmondása szerint a telefonhívás tegnap történt. A mobilján keresték, és a hívó hölgy az egyik ismert közvélemény-kutató munkatársaként mutatkozott be; amúgy korrekt volt, elmondta az adatkezelési tudnivalókat is.
Az hivatalosan nem derült ki, hogy kinek a megbízásából készült a kutatás, de néhány kérdés után olvasónk szinte biztos volt abban, hogy a kormány kíváncsiskodik, így elkezdte jegyzetelni a kérdéseket.
Néhány ezek közül:
Olvasónk szerint az „elmenne-e most vasárnap szavazni?” kérdéssel talán azt tesztelik, lenne-e értelme egy előrehozott választásban gondolkodni, merthogy ezzel kihúznák a széket Magyar Péter alól.
Szerintünk viszont inkább a politikai elkötelezettséget firtatták, és a felmérésnek az a célja, hogy kitapogassák a kormány új kommunikációs csapásirányát.
Amennyire jól működött - az amúgy borzasztó - „sorosozás” és a „migránsozás”, annyira döcög a „háborús” propaganda, és a kormány kommunikációs boszorkánykonyhája gyaníthatóan az új téma kifőzéséhez gyűjti a hozzávalókat.
Majd okosabbak leszünk, ha meglátjuk az új óriásplakátokat.
Zárójelben jegyezzük meg, hogy a kormány éppen most csoportosított át 7 milliárd forintot a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetirodának kormányzati infokommunikációs szolgáltatásokra.