Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Módosulás előtt a KRESZ, sokan kiakadnak majd a változáson

Eltörölhetik a kerékpárutak kötelező használatát.

Több egyeztetés után hamarosan a célegyenesbe érhet a KRESZ módosítása, amellyel többek között az elektromos rollerek és kerékpárok megjelenésére is reagálnak – mondta el az InfoRádió Aréna című műsorában az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz.

A kormánybiztos arról beszélt, hogy már valamennyi kerékpáros szervezet kérte a kerékpárutak kötelező használatának eltörlését, mert a gyakorlott kerékpárosok nagyobb veszélyben érzik magukat a családok, kisgyerekek között, különösen a keskeny, rossz állapotú kerékpárutakon, mint az autóút (nem a szó szoros értelmében autóút, hanem csak olyan út, amit elsősorban autóknak építettek - szerk.) szélén kerékpározva. A kérést egyébként alátámasztják a baleseti statisztikák is, különösen a városokban.

Eltörölhetik a kerékpárutak kötelező használatát.
Kiss Tamás

A KRESZ jelen állása szerint ugyanis ha egy út rendelkezik kerékpárúttal, a bicikliseknek kötelező azt használni.

A KRESZ-módosítással kapcsolatban három éve folynak az egyeztetések, legutóbb az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) tárgyalta végig az anyagot. Ennek során hét vagy nyolc pontban további kérdések merültek föl, ezért Halmosi Zsolt vezérőrnaggyal, az OBB vezetőjével abban állapodtak meg, hogy a húsvét utáni második héten online egyeztetést fognak tartani – ismertette az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos.

A politikus hozzátette: a KRESZ módosítása azonban nemcsak a fentiek miatt szükséges, hanem mert rengeteg új elektromos mikromobilitási közlekedési eszköz jelent meg, elég csak az elektromos rollerekre gondolni, és ezeknek a szabályozását is valahogy meg kell határozni.

Mindenki jól jár?

A kerékpárosok - különösen a gyakorlottabb, versenybringával közlekedők - biztosan. Elég csak Szombathelyen a Zanati út nagy körforgalomig tartó szakaszára gondolni, ahol ha a szabályokat betartva végig a kerékpárúton közlekedünk, négyszer kell áttolnunk bringánkat az úton.

A baleseti statisztikákból kiindulva a gyalogosok, gyerekek és "hétvégi" biciklisek is jól járnak, hiszen így jóval kisebb eséllyel fognak köztük 25-30 kilométer per órával szlalomozni. Az autósokra pedig elvileg nem kéne, hogy nagy hatással legyen, számos útszakaszon eddig is természetes volt, hogy jobb szélen néha ki kell kerülni egy kerékpárost.

Na de mi a helyzet az olyan projektekkel, mint például a Kerékpárosbarát Szombathely, mely kis túlzással már 2016 óta zajlik, és ennek keretében Most már talán tényleg elkezdik építeni a szombathelyi kerékpárutakat 2020. July 14. 14:15 egymilliárd forintért épülnek, újulnak a szombathelyi kerékpárutak?

Nagy erőkkel épülnek a szombathelyi kerékpárutak.
Mészáros D. Zsolt

Ha valóban eltörlik a kerékpárutak kötelező használatát, majdhogynem mindegy is lesz, hogy melyik milyen állapotban van, mert aki inkább az autóúton szeretne hasítani, meg is fogja tenni.

Vagy mégsem lesz mindegy? Ha úgy érzi, hogy közlekedési eszköztől függetlenül érinti a téma, kérjük, szavazzon ön is!

Kedves Olvasó!
Kérjük, támogasd havonta rendszeresen a Nyugat.hu szerkesztőségének a munkáját! Mert veletek együtt tudjuk kideríteni, megírni, megmutatni, hogy mi történik körülöttünk.
Köszönjük!

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Kapcsolódó cikkeink

Most már talán tényleg elkezdik építeni a szombathelyi kerékpárutakat

Tizenhárom szakasz és két csomópont fejlesztése valósul meg, már a tervrajzok és az ütemterv is nyilvánosak.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra