Napi bosszankodás: már a nejlonzacskó sem a régi

Másról sem hallani a bolthálózatok reklámjaiban, minthogy náluk a vásárló az első, mindent a vásárlóért. Nos, a mindennapi tapasztalat nemegyszer ennek ellentmond.

Az egyik külföldi érdekeltségű bevásárló lánc szupermarketjeiben korábban olyan nejlonzacskókat rendszeresítettek a lédig termékek (zöldség-gyümölcs, pékáruk, apró csokoládék, kisebb kiszerelésű tejtermékek) vásárlásához, amelyeknek füle volt, és nem kellett attól sem tartani, hogy három kifli vagy fél kiló zöldpaprika súlya alatt kiszakad.

Most már fül nélkül

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Jó volt ez a vásárlóknak, hiszen a kis fülek megfogásával kényelmesen vihették haza a megvásárolt termékeket, még ha bevásárlótáskát, reklámtáskát nem is vittek magukkal. Aztán egyik napról a másikra felváltotta ezeket a kényelmes és viszonylag erős nejlonzacskókat a fülek nélküli, látszatra is vékonyabb változat.

Bár méretre nagyobbak, nem sok köszönet van benne, hiszen a teljesen egyenes felső részüket jól össze kell fogni, hogy ne hulljanak ki belőle a vásárolt termékek, ráadásul annyira spóroltak az anyaggal is, hogy igen könnyen szakadnak, gyakorta a pénztárig sem tartanak ki. Nyilvánvalóan itt nem a vásárló érdeke, hanem a kiadások csökkentése került előtérbe úgy a gyártónál, mint a megrendelőnél.

A kétféle megoldás
L.E.

Néha pedig kinyithatatlan

Egy hazai érdekeltségű élelmiszerláncnál szintén azokkal a fránya nejlonzacskókkal van a probléma. Boltjaikban azzal vesződhetnek a vásárlók, hogyan tudják szétnyitni az alaposan összetapadt zacskót, hogy egyáltalán bele lehessen rakodni. Ebben a zacskóváltozatban is csak úgy lehet szállítani a vásárolt árut, hogy jól összefogják, vagy – ha marad hozzá annyi rész a zacskóból – csomót kötnek rá.

Az egyik ilyen üzletben egy idősebb vásárló elmondta, hogy naponta kínlódik a zacskókkal, van hogy egy, van, hogy több percébe is kerül, míg megnyitja őket. A közelében lévő vásárlók is hasonló tapasztalatról számoltak be. Ráadásul jól meg kell gondolni, mekkora mennyiséget pakolnak ezekbe a nejlonzacskókba, hogy ne szakadjanak ki. Ennél már a papírzacskók is jobbak lennének, az pedig már csak álom, hogy fülük is legyen.

Nos, úgy tűnik, a megfelelő, a vevők számára is jó nejlonzacskók rendszeresítése valahogy kimaradt a vásárlóközpontú szemléletből, de az is lehet, hogy a vásárlók igényszintjével van a probléma.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Vélemény