„Nem lehetetlen” - Indul a nagy élelmiszer-diszkontlánc kiszorítósdi?

A tegnapi nemzetközi sajtótájékoztatón Orbán Viktor belengette a lehetőséget.

„Nem lehetetlen” – ezt mondta tegnap a nemzetközi sajtótájékoztatón egy rejtélyes mosoly kíséretében Orbán Viktor a Telex.hu újságírójának, aki azt kérdezte, hogy ki akarják-e szorítani a külföldi kiskereskedelmi láncokat.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Ráadásul ezt a kérdést megelőzte egy másik kérdés, ami azt firtatta, hogy Lázár János, aki megnyerte a Hódmezővásárhelyi választókerületet, visszatér-e a kormányba, amire ugyanaz a válasz érkezett.

Mindez azért érdekes, mert ez a két téma már a korábban is összekapcsolódott.

Lázár János nyilvánosan először 2020 decemberében jelentette ki Lázár János szerint ki kell szorítani a külföldi kereskedelmi láncokat 2020. December 04. 19:03 , hogy

„A következő 10 év, de leginkább a következő uniós költségvetési ciklus az utolsó lehetőség arra, hogy Magyarország erős élelmiszeriparral rendelkező, önellátó ország legyen. Ha ezt az esélyt elszalasztja, akkor a jövőben képtelen lesz magát élelmiszerrel ellátni, és importra fog szorulni húsból, tejből, tejtermékből, zöldségből és gyümölcsből is.”

És azt is mondta, hogy a kormány jövőbeli tervei között szerepel a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítása is, amihez „nyíltan protekcionista politikát fognak folytatni”, illetve „ezt a piacot uralnunk kell, a saját érdekünkben”.

A kormánybiztos nem mondta ki, de nyilvánvalóan a Lidlre, az Aldira, a Pennyre és a Sparra gondolt.

Lázár kijelentése annak idején nagy hullámokat vert, amelyek kisebbek lettek ugyan később, de a víztükör nem simult ki, és időről-időre érkeztek hírek Ismét belengették, hogy magyar tulajdonosa lesz a hazai Tesco és Penny Market üzleteknek 2021. September 23. 15:54 arról, hogy a kormány nem tett le erről a szándékáról.

Természetesen elképzelhető, hogy Orbán Viktor azért lebegteti a kérdést, hogy sakkban tartsa a külföldi kiskereskedelmi láncokat, de az is lehet, hogy komoly a szándék.

Ha ez utóbbi, akkor izgalmas kérdés, hogy hogyan lehet ezt megtenni.

A Lidl, az Aldi és a többiek összehasonlíthatatlanul hatékonyabban működnek, mint hazai vetélytársak (Coop, CBA stb.), jobb árakkal, választékkel és vásárlói környezettel vonzzák magukhoz a magyar vásárlókat, akik egészen biztosan nem örülnének, ha a külföldiek valamiért elmennének.

Ez így önmagában nyilván nagyon népszerűtlen lépes lenne, a kormány pedig mindig gondosan kerüli a népszerűtlen intézkedéséket, gondoljunk csak a vasárnapi boltbezárás visszavonására.

Ugyanakkor az figyelemre méltó, hogy ugyanezen a sajtótájékoztatón a Orbán Viktor nem zárta ki, hogy a gazdasági nehézségek miatt a multikat terhelő adókat vezessenek be.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Gazdaság