Nem lenne egyszerűbb, ha csak úgy odaadnám a pénzt? – Nem, először töltse le az appot!

Furcsa mellékvágányai vannak a digitális korszaknak.

1. „Nemrég új edzőterem nyílt nem messze a lakásomtól az egyik irodatömbben. Gondoltam, megnézem. Fogtam a kis motyómat, átsétáltam. Jól is nézett ki a hely, trendi, csilivili recepció, ahol egy dekoratív hölgy mosolygott. Mondtam, először vagyok itt, vennék jegyet, mire a mondta, hogy örül, hogy itt vagyok, töltsem le az applikációt, ez az első lépés. Kérdeztem, hogy nem lenne-e egyszerűbb, ha csak úgy odaadnám a pénzt, de azt mondta nem, töltsem le az appot. Próbálkoztam a bankkártyával, de arra is nemet mondott” – mesélte a közelmúltban a fővárosban lakó ismerősöm.

Hiába mondta, hogy csak megnézné az új helyet, lehet, most van itt először és utoljára, a recepciós hajthatatlan volt, így aztán leült egy székre, letöltötte az applikációt, regisztrált, adatokat adott, összelőtte a bankfiókjával, utalta a pénzt, és hipp-hopp, már mehetett is a futópadra.

Hogy utána visszament-e, azt nem tudom, az biztos, hogy egy újabb applikációval gyarapodott a mobiltelefonjának a választéka.

2. Mindez onnan jut eszembe, hogy most levelet kaptam egy bizonyos Vendegem.hu oldaltól, amelyről még életemben nem hallottam. Mint kiderült, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTIÜ) Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központjáról van szó, és azt kérik, hogy előzetesen rögzítsem adataimat a lefoglalt szállásomhoz. Egy baranyai falu parasztházának egyik kisszobájáról van szó néhány éjszakára, biztos nemzetbiztonsági vagy mittomén milyen okból, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy mindezt nem tudom az interneten elintézni. Merthogy az állami felületen, ahova az ügyfélkapunk át lehet bejutni, nincs erre lehetőség, le kell töltenem ehhez applikációt.

„Felhívjuk figyelmét, hogy az Ön által keresett oldal kizárólag a VENDÉGEM mobilalkalmazáson keresztül érhető el. Kérjük, telepítse a VENDÉGEM mobilalkalmazást, majd a mobileszközén kattintson az e-mailben található linkre, vagy használja egyedi azonosítóját”

- írják.

Előjött belőlem a forradalmár, és nem töltöttem le. Meglátjuk, hogy mi lesz ebből, gondolom-e nélkül is el lehet intézni valahogy. Merthogy mi van azokkal, akiknek nincs okostelefonja? Hogy nem megy edzőterembe, az még hagyján, de hogy egy faluba sem tud szobát foglalni, mert az állam nem engedi?

Minden tevékenységre egy applikáció?
Pixabay.hu

3. De ha van okostelefonunk, akkor sem biztos, hogy lépést tudunk tartani az applikációs őrülettel. Néhány héttel ezelőtt Budapesten volt dolgom, és mivel lelkes híve vagyok a tömegközlekedésnek, gondoltam, kipróbálom az új BudapestGo-t. Ezzel nemrég jött ki a BKK, és elvileg egyesíti a térképet, az utazástervezést, a jegyvásárlást és mindent. Vannak olyan időalapú jegyek, amelyek csak ezen keresztül vásárolhatók, ami annyira nem fair, de mindegy, nézzük meg, mit tud. Csakhogy a mobiltelefonomon keresztül nem láttam az appot a Google Play Áruházban. Nem értettem, merthogy más meg látta. Felhívtam a BKK-t, ők sem értették. Aztán kiderült a turpisság: a BudapestGo csak 8-as Androiddal megy, az én derék 4 és fél éves telefonomon viszont 7-es van. A kínai cég nem frissíti tovább a rendszert, kézzel meg nem érdemes monyákolni vele, így mindenki lemarad a BKK-appról, akik hozzám hasonló cipőben vannak. Valószínűleg vagyunk jó páran, akik az út szélén maradnak a fejlődés egyre gyorsuló vonatján, aminek nem igazán látszik sem a végállomása, sem a célja. Biztos én vagyok a hunyó, de valahogy nincs kedvem új mobilt venni a BKK miatt.

4. Hogy az első három történetnek legyen egy ellenpontja is. A helyszín szintén a főváros, az egyik legpörgőbb üzleti-pénzügyi negyed. A méretes csupaüveg irodatömbben több informatikai vállalatnak is van központja. Jól öltözött magyar és külföldi fiatalok százai nyüzsögnek a környéken. A földszinten egy önkiszolgáló étterem működik, igencsak korrekt árszabással és megnyugtatóan egyszerű módszerekkel. Hiába a 21. századi környezet, a legújabb csúcstechnológia, az IT-munkások hada, az étterem – talán éppen azért, mert az itt dolgozók megoldásközpontú emberek - nem bonyolítja az életet. A választékot és az árakat krétával kistáblákra írják, ahogy azt is, hogy aznap éppen mi a menü. Ha valaki az utóbbit választja, akkor kap kis műanyag lapkát, amit rátesz a tálcájára, amit majd a pénztárnál odaad, így pillanatok alatt kiderül, hogy ki kivel van.

Valljuk be, némileg hatékonyabb megoldásnak tűnik, mint az edzőteremé.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech