Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Bővíteni és fejleszteni szeretné Szombathely bicikliút-hálózatát Nemény András

Ehhez pedig uniós támogatást is igénybe szeretnének venni, így már most folynak a tárgyalások.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Nemény András, az Éljen Szombathely! választási szövetség polgármesterjelöltje, valamint László Győző önkormányzati képviselő tartott sajtótájékoztatót csütörtökön délelőtt a Perintparti sétányon, méghozzá a város bicikliút-hálózatának fejlesztéséről.

Azt tudjuk, hogy Szombathelyen még nagyon sok a teendő, de a legtöbb elképzelés csak az íróasztal fiókjában hever és kihasználatlanul áll. Éppen ezért az elkövetkezendő ciklusban mi ki szeretnék építeni Szombathelyen az észak-dél irányú kerékpárutat, pótoljuk az eddigi hiányosságokat, valamint felélesztjük azt a projektet, ami a Perintpart revitalizációja néven ismert és már tényleg több éve az íróasztal fiókjában van, pedig ennél sokkal többre érdemes

– kezdte Nemény András.

Czömpöl Bianka

Ez egyébként egy többmilliárdos projekt, amit nem lehetne csak városi költségvetésből létesíteni, így tervük az, hogy Európai Uniós forrásokból valósítják majd meg. Ezért Nemény már most tárgyalásokat folytat az unió vezetőivel, az Európai Parlament képviselőivel. Elmondása szerint ez egyáltalán nem lehetetlen, főleg ellenzéki városokban, hiszen már most is vannak arra példák, amikor egy város vagy városrész, esetleg kerület többmilliárdos szociális rehabilitációs programot valósíthat meg. Ha pedig komoly felügyelet van, akkor ez a pénz bizony nem fog elveszni, olyan közbeszerzéseket tudnak lebonyolítani, ahol mindenki tisztán és átláthatóan tudja követni, hogy mire megy el az a pénz.

Terveik szerint pedig ez az észak-déli vonal a gerince lenne a szombathelyi kerékpárút-hálózatnak, amire különböző bordák tudnának majd a jövőben épülni.

Amikor kerékpárút-fejlesztésről beszélünk, akkor két dologról szoktunk beszélni. Az egyik az új kerékpárutak építése, mint mondjuk ez, ami itt már megvalósult. A másik pedig az, amit egyébként kerékpáros szakemberek is fontosnak tartanak, hogy a közútjainkon is legyenek megvalósítva azok a fejlesztések, amiknek hála ott is lehet kerékpározni

– mondta.

Czömpöl Bianka

László Győző elmondta, hogy a Perintparti sétány bicikliútja tökéletes minta a jövőre nézve. Ez egyelőre a Rohonci úti hídig tart, de mivel az idei költségvetésben megszavazták, hogy plusz 500 millió forintot fordíthassanak majd utak és járdák felújítására, így egészen a Kodály Zoltán utcáig bővítenék majd ezt a bicikliutat.

Ez jelenleg egy nagyon elhanyagolt szakasz, ugye itt épült meg az új, 74 férőhelyes parkoló. Ezt egészítenénk ki egy új szakasszal, ahova tovább lehetne vinni ezt a bicikliutat és beleillik az észak-déli tengelybe. De vannak még olyan elképzeléseink is, amikkel kicsit átgondoltabbá tudnánk tenni a dolgokat

– árulta el.

Ide tartozik például a Váci Mihály utca és a Domus összekötése, ami szintén sokak életét megkönnyítené. Valamint olyan apró dolgok is tervben vannak, mint például a Perintparti sétánynál lévő átjáró kivilágítása, hiszen sokkal biztonságosabbá tenné a közlekedést.

Czömpöl Bianka

Fontosnak tartják még a közlekedés helyzetét is, hiszen a fejlesztések mellett tehermentesíteni is kell a közutakat. Erre az egyik megoldás a kerékpárutak fejlesztése és a hálózat bővítése, valamint a tömegközlekedés fejlesztése.

Tehát két oldalról kívánjuk ezt a problémát megvizsgálni. Jobb utakkal, jobb tömegközlekedéssel és jobb kerékpárút-hálózattal, hogy egy vonzó alternatívát jelentsen a városlakóknak. Nem mellesleg egy egészségesebb alternatívát is. Mi ezt szeretnénk és ezen fogunk dolgozni

– zárta mondandóját.

Nemény András még hozzátette, hogy a kerékpáros közlekedés és a tömegközlekedés összekapcsolás Szombathelyen egy alapvető, jövőorientált kérdés, hiszen ezzel is tehermentesítenék az utakat. Ehhez olyan apró dolgokkal tudnának hozzájárulni, mint például ha kerékpártárolókat tesznek a főbb buszmegálló csomópontok mellé. Sok projekt viszont azért nem valósul meg, mert manapság a kivitelezői árak túl magasak, a jelenlegi támogatási rendszer szabályzata pedig nem engedi, hogy önkormányzati forrással kibővítsék a keretet. Ezen pedig változtatni szeretnének.

Czömpöl Bianka
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Közélet

Hirdetés