Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hosszú távra tervez az Opel Szentgotthárdon

A szentgotthárdi gyár 25. születésnapját ünnepelték, Szijjártó Péter egy régi Astrával érkezett és egy új Insigiával távozott.

Negyedszázados magyarországi történetét ünnepelte az Opel szerdán a szentgotthárdi gyárban, az évforduló kapcsán azonban mindenki arra volt kíváncsi, hogy mi lesz a gyár sorsa, miután március elején hivatalossá vált, hogy a Peugeot és Citroen autókat gyártó francia PSA megveszi a GM-től az Opel és Vauxhall európai érdekeltségeit Megveszi a Peugeot-Citroën az Opelt 2017. March 06. 13:31 . Az Opel egyik legnagyobb gyára működik Szentgotthárdon, bezárása komoly traumát jelentene a térségnek Csődbe vinné a térséget a szentgotthárdi Opel-gyár bezárása 2017. March 09. 11:29 és az országnak is.

Bemutatták az új Insigniát is

A kérdésre nem kaptunk egyértelmű választ, az Opel jelenlévő vezetői bizakodóak voltak, és hosszú távú tervekről beszéltek. Dicsérték a szentgotthárdi munkaerőt, a körülmények biztosításáért a kormányt és az önkormányzatot. Persze, igazi választ tőlük nem is várhattunk, az a PSA központjában dől el, ha eldől egyáltalán.

Ünnepség a szentgotthárdi Opel-gyárban
Az Opel vezetői bizakodóak
Bonyhádi Zoltán

Mindenesetre a szentgotthárdi gyár termelési mutatói kiválóak, ráadásul itt működik Európa egyik legkorszerűbb motorgyára. A gyár tavalyi teljesítménye 1993. óta a legjobb, 2016-ban közel 630 ezer motort gyártottak, ami húsz százalékkal magasabb, mint a 2015. évi adat. Termelési értékük tavaly 7874 milliárd forint volt, ennek 92 százaléka export.

Ünnepség a szentgotthárdi Opel-gyárban
Szijjártó érkezik
Bonyhádi Zoltán

Az ünnepség rövid és kellően visszafogott volt, egyetlen látványelem volt benne, az Opel Szentgotthárd igazgatója és Szijjártó Péter az első, itt gyártott Opelek egyikével érkezett, majd az Opel elnök-vezérigazgatójával az Insignia egy szentgotthárdi új, 1,5 literes benzines turbómotorral szerelt modelljével távozott, az ünnepség ennek a modellnek a bemutatója is volt.

Fontos, hogy az Opel igazi német márka maradjon

Grzegorz Buchal gyárigazgató beszédében külön köszöntötte azt 160 munkatársat, aki ott dolgozott már a gyárban az első Astra születésekor is. Kijelentette, Magyarország szíve és lelke az Opel, az Opel szíve és lelke pedig az elkötelezett, képzett, lelkes munkaerő.

Ünnepség a szentgotthárdi Opel-gyárban
Karl-Thomas Neumann szerint új korszak kezdődik
Bonyhádi Zoltán

Karl-Thomas Neumann, az Opel Group igazgatótanácsának elnöke megjegyezte, az Opel volt az első autóipari beruházó Magyarországon a rendszerváltás után, és ezzel hosszú távra elkötelezte magát az ország gazdasága mellett. Hozzátette, nagyon büszkék az új motorgyárra, ahol világszínvonalú motorok készülnek már 2013 óta.

Ünnepség a szentgotthárdi Opel-gyárban
Szijjártó és az új Insignia
Bonyhádi Zoltán

A PSA és az Opel között kötött szerződésről annyit mondott, hogy ezzel új korszak kezdődött az Opelnél, van ipari logika abban, hogy a PSA illetve az Opel/Vauxhall egyesíti erőit, és ezzel Európa második legnagyobb autógyártójává válhatnak. Kijelentette, előnyük származik a nagyobb cégméretből, a közös fejlesztésből és gyártásból, abból, hogy két nagyon erős mérnökcsapat tud együtt dolgozni. De fontosnak tartják, hogy az Opel továbbra is egy valódi német márka maradjon, ahogy a Vauxhall is megmaradjon erős brit márkának.

Ünnepség a szentgotthárdi Opel-gyárban
Az ünnepség, hátul a munkások állnak
Bonyhádi Zoltán

A beszédek sorát Szijjártó Péter zárta, aki főleg arról beszélt, hogy Magyarország elsőrendű érdeke az autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány minden segítséget és támogatást megad ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen Magyarországon.

A történet

A Szentgotthárd melletti ipari parkban a rendszerváltás környékén indult el az Opel-gyár építése, az első, itt gyártott Opel Astrát 1992. március 13-án Antall József, akkori miniszterelnök vezette le a gyártósorról. Az akkori belépőmodell, az 1,1 motorral szerelt Astra ára akkor 998 ezer forint volt.

A gyárban 1999-ig szereltek össze autókat, ebben az időszakban 80 835 Astra és 4404 Vectra készült el itt. 1999 után a motor- és hengerfej-gyártásra koncentráltak, a gyárban idén februárban készült el a kilencmilliomodik motor.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra