Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Sopronban a járvány alatt is dübörgött a pláza

A soproniak és a szegediek a járvány alatt is a plázákban vásároltak – derült ki egy 23 ezer fős, országos felmérésből, ahol 13 vidéki és négy fővárosi pláza látogatóit kérdezték meg a vásárlási szokásaikról. A kutatás eredményeiből látszik, hogy akik egész évben látogatják a bevásárlóközpontokat, azok többsége a járvány alatt is a plázákban szerezte be a legszükségesebb termékeket. A fővárosban, Miskolcon és Pécsett pártolják a legtöbben az online vásárlást, Nagykanizsán és Debrecenben viszont a személyes vásárlás a népszerűbb. A fertőtlenítésre viszont minden plázában egyformán fokozottan ügyeltek.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Felmérték a plázázó magyarok vásárlási szokásait, amelyből kiderült, hogy sokan a járvány alatt sem változtattak a megszokott rutinjukon, és a plázákban szerezték be a legfontosabb élelmiszereket, gyógyszereket, higiéniás termékeket, ugyanakkor mindezt felelősségteljes módon, maszkban, és a csoportosulást elkerülve tették.

Nyugat.hu
A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Az Indotek Group felmérésében 23 ezer embert kérdeztek meg személyesen, 13 vidéki és négy fővárosi plázában. A kutatásban többek között arra voltak kíváncsiak, hogy vásároltak-e személyesen az adott bevásárlóközpontban a járvány alatt, mennyire pártolják az online vásárlást és tartanak-e a járvány esetleges következő hullámától.

A felmérés eredményéből kiderült, hogy a megkérdezettek közül 67 százalék a pandémia alatt is vásárolt az adott plázában – a fővárosban 56 százalék, vidéken 72 százalék vallotta ezt. A lista élén a soproniak, szegediek és szolnokiak szerepelnek, ott ugyanis a megkérdezettek több mint 90 százaléka a járványhelyzet alatt is járt bevásárlóközpontokban.

Nagykanizsa, Győr és Kaposvár esetében 80, a Balaton és Zala Plaza, valamint Miskolc esetében már csak 50 százalék válaszolta ugyanezt. A lista sereghajtói a pécsiek, akik közül csak 40 százalék plázázott a tilalmak alatt.

A kutatást végző cégcsoport adatai szerint a plázák látogatottsága május 4. után fokozatosan visszaállt a járványhelyzet előtti szintre. Az enyhítések alatt minden héten körülbelül 10 százalékkal nőtt a vásárlók száma, a mozik megnyitása előtti napokban a vásárlók 80 százalékát visszakapták a kérdőívben részt vevő bevásárlóközpontok.

Nyugat.hu

A felmérésből az is jól látszik, hogy bár a fővárosi plázák esetében a legnagyobb a látogatószám, a vidékiek viszont törzsvásárlók, akik a nehezebb időkben is szívesen visszatérek a nyitva tartó üzletekbe.

Annak ellenére, hogy minden kitöltő személyesen, a bevásárlóközpontban válaszolta meg a kérdéseket, a megkérdezettek közel egyharmada az online vásárlást részesíti előnyben, kétharmaduk viszont inkább személyesen keresi fel az üzleteket.

A vidéki és fővárosi válaszadók között ebben az esetben hasonló arányok voltak, ugyanakkor néhány városban (Nagykanizsán, Debrecenben és Kaposváron) a kitöltők több mint 90 százaléka voksolt a személyes vásárlás mellett. A fővárosi Duna Plázában, valamint Miskolcon és Pécsett a válaszadók fele vallotta azt, hogy szívesebben rendel az internetről.

A kitöltőknél arra is rákérdeztek, hogy tartanak-e a járvány második kitörésétől. A 23 ezer kitöltő szinte pontosan fele-fele arányban válaszolt igennel és nemmel, viszont területi megosztás alapján a fővárosi kitöltők 61 százaléka tart egy esetleges következő hullámtól, míg ugyanez a szám vidéken 45 százalékos.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Gazdaság

Hirdetés