Szakony irányába tartott a büki Kossuth Lajos utcában egy Suzuki személyautó, amikor a Piroska hotel közelében a menetirány szerinti jobb oldalról, egy panzió kocsibejárójából nekihajtott az autó oldalának egy cseh rendszámú Skoda.
A Suzukit a jobb első keréknél érte az ütés, amitől a jármű irányíthatatlanná vált. A menetirány szerinti jobb oldalon áthajtott két parkoló autó között, majd zöldterületen folytatta az útját és lámpaoszlopnak ütközött, ami ettől kidőlt. Az később derült ki, hogy az oszlop alján lévő lemezen fennakadt az autó, így csak daruval lehetett leemelni róla, nagyobb roncsolás nélkül. A baleset során személyi sérülés nem történt. A Skodát vezető idős cseh férfi nem kért rendőri intézkedést, jelezte, hogy elismeri a felelősségét a balesetért. Ezután a panzióból seprűt és lapátot hozott és eltakarította a törmeléket az úttestről. A balesetben vétlen nő és az időközben a helyszínre érkező hozzátartozói, valamint az okozó és felesége megkezdték a cseh nyelvű "kék-sárga" baleseti bejelentő kitöltését. A magyar család a magyar verzióról puskázott, mivel az EU-ban minden nyelven ugyanaz szerepel a bejelentőlapon. Az okozó ragaszkodott ahhoz, hogy a rajzon legyen feltüntetve a kidőlt lámpaoszlop is, plusz az, hogy milyen távolságra található. A sokadik kérdésünkre aztán kiderült, hogy ez azért fontos a számukra, mert szerintük a Suzuki gyorsan haladt. Amikor erre mondtuk, hogy akkor rendőrt kell hívni és helyszíni szemlére van szükség, akkor ez már nem volt olyan fontos. Később azonban az okozó a bejelentőlapon a vétlen sofőr oldalára beírt valamit a megjegyzés rovatba. Mint kiderült, a gyorshajtást próbálta jelezni, de ez nem így működik. Ezt a felek aztán kihúzták. A Skoda sofőrjének feleségével beszélve aztán kiderült más részlet is. Ők ugyanis úgy gondolják, hogy csak a Suzuki kerekénél keletkezett sérülésért felelnek, az, hogy utána a sofőr oszlopnak hajtott az már nem az ő általuk okozott kár és igazságtalan lenne, ha a biztosító felé ezt is elszámolnák. A két autó ütközése és a főúton haladó autó oszlopnak csapódása között azonban szoros ok-okozati összefüggés van, hiszen az pontosan azért következett be, mert a Skoda vezetője figyelmetlenül hajtott rá a Kossuth Lajos utcára, így nem két külön balesetről van szó. Mi a helyzet a légzsákkal? A helyszínen feltűnt, hogy a Suzukinak nem nyílt ki a légzsákja, annak ellenére, hogy megítélésünk szerint a látható roncsolódások indokolttá tették volna a biztonsági eszköz működésbe lépését. A sofőr a mellkasán látható horzsolás alapján biztosan használta a biztonsági övét. Az aggályunkat megosztottuk a tulajdonossal is, aki elmondta, hogy a gépkocsit évekkel ezelőtt használtan, kitűnő állapotban vették Olaszországból és remekül tette is a dolgát. Az elmúlt években többször is találkoztunk hasonló szituációval. Több esetben utólag kiderült, hogy az autó korábban már karambolozott, amitől kinyíltak a légzsákok. Ezt ügyesen kozmetikázták, hogy ne tűnjön fel, hogy a borítás mögött nincs működő eszköz és "kiütötték" az AIRBAG visszajelző-lámpát is, majd a még szükséges javítások és alkatrészcserék után kedvező áron eladták a gépkocsikat. A vevőknek a légzsák hiányáról természetesen semmilyen felvilágosítást nem adtak és ez az az eszköz, amit nem lehet kipróbálni, hogy működik-e. (Azaz egyszer ki lehet, de...) Azt nem tudjuk, hogy ebben az esetben is ez történt-e, de nem vetnénk el a lehetőséget. Autóval külföldre induló magyarok: nem érdemes spórolni a biztosításon! Ahogyan a cseh család balesetet szenvedett Vas vármegyében, úgy bármikor szenvedhet balesetet magyar sofőr is külföldön, akár vétlenként, akár okozóként. Ezért javasoljuk a külföldi nyaralásra induló magyaroknak, hogy gondoskodjanak megfelelő utasbiztosításról, ami az autóra is kiterjed. Jellemzően egy családi ebéd árából már rendkívül sokoldalú biztosítás köthető, ami nem csak az orvosi költségekre és a megrongálódott tárgyak egy részére nyújt fedezetet, hanem jogvédelmet is tartalmazhat (pl. ha ügyvédre van szükség), illetve csökkentheti, vagy teljes mértékben fedezheti a mozgásképtelenné vált jármű és az utasok hazaszállítását.Tapasztalatunk alapján nagyon sokan mondják azt a baleseti helyszíneken, hogy ők azt gondolták, hogy ilyesmi velük soha nem fordulhat elő, így jobb elébe menni az ilyen szituációknak. Azon pedig nem érdemes gondolkodni, hogy hány sör, vagy koktél ára a biztosítás, hiszen egy komolyabb baleset pillanatok alatt több millió forintos kiadást hozhat össze az érintetteknek.