Spanyol szakmai tanulmányúton járt a szombathelyi gépipari iskola egy matektanára

Molnár Zoltán már tizedik alkalommal vett részt nemzetközi képzésen.

„A holnap vezetőit a ma iskoláiban képzik. Így nem mindegy, hogyan tanítjuk diákjainkat – különösen természettudományokra, technológiára, műszaki tudományokra és matematikára.”

A Barack Obama korábbi amerikai elnöktől származó fenti idézet volt a mottója a STEM: Innovative Math & Science Applications at Schools elnevezésű szakmai továbbképzésnek, amelyet 2024. május 13. és 17. között a spanyolországi Valenciában rendeztek meg, és amelyen a Vas Vármegyei Szakképzési Centrum Gépipari és Informatikai Technikumának matematikatanára, Molnár Zoltán is részt vett. A találkozó munkanyelve az angol volt.

Molnár Zoltán tizedik alkalommal vett részt nemzetközi szakmai képzésen, konferencián, járt már többek között Nagy-Britanniában, Cipruson, Finnországban, Lengyelországban és Franciaországban.

Molnár Zoltán
Molnár Zoltán

Most két lett és egy lengyel kollégájával a matematika, a természet- és a műszaki tudományok, valamint a technológia oktatásban való összekapcsolhatóságát vizsgálták dr. Raziye Atakan, az Anatolia Education and Consulting munkatársának vezetésével.

A vizsgák már nem annyira fontosak

„A STEM elnevezésű program segítségével a matematika és a természettudományok tanításának újabb dimenziója nyílhat meg, amelynek köszönhetően a diákok a műszaki tudományokra is fogékonyabbá válhatnak” – magyarázta lapunknak Molnár Zoltán.

A 21. századi modern oktatási módszerek között a csoport- és projektmunka, a felfedeztetés, a valóságközeli problémák megoldása egyre hangsúlyosabb, míg a vizsgákra való felkészítés kizárólagossága háttérbe szorul a tanári munka során.

Ebben a folyamatban a pedagógus inkább mentor, a személyiségével hat a diákjaira.

A kritikus, a kreatív és a logikus gondolkodásra ösztönzi a fiatalokat. Arra biztatja őket, hogy tegyenek fel kérdéseket, kutassanak, keressenek magyarázatot, ne higgyenek el mindent automatikusan.

dr. Raziye Atakan és csapata
Molnár Zoltán

Természetesen ennek az oktatási modellnek vannak személyi, tárgyi és adminisztratív feltételei is.

A továbbképzés során a résztvevők megismerhették a STEM elméletét, a pedagógia hátterét, az ehhez kötődő elemzések eredményeit, majd kipróbálhatták, hogyan működhet mindez a gyakorlatban.

Informatikai alkalmazásokra is volt példa, egy napot pedig a valenciai Természettudományi Múzeumban töltöttek, ahol múzeumpedagógiai foglalkozásokba is betekintést nyerhettek.

A spanyol életérzés

„A szakmai programok mellett volt lehetőségünk arra, hogy felfedezzük a várost, megismerjük a spanyol életérzést. Valenciában nyugodtak, toleránsak, türelmesek, barátságosak, sportosak az emberek, igyekeznek megélni a pillanatot, törekednek érzelmeik megmutatására, az örömük kifejezésére – legyen szó koncertről, színházról vagy akár futballmérkőzésről. Hiszen ilyen is lehet az européer gondolkodásmód” – közölte Molnár Zoltán.

Az EU által támogatott Erasmus+ program keretében a szakképzési centrum több oktatója és diákja is élhetett hasonló lehetőséggel ebben a tanévben – tudtuk meg.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech