A szombathelyi Parkerdőbe vezető Jégpince utca állapota A szombathelyi Jégpince utca már csak nyomokban tartalmaz közlekedésre alkalmas foltokat September 29. 16:36 évtizedek óta romló tendenciát mutat. Ehhez nagyban hozzájárult az a tény, hogy a megépítése óta eltelt 50 évben Velőtrázó küldetés kijutni a szombathelyi Parkerdőbe July 05. 06:55 semmilyen felújításon nem esett át. Valahogy mindig is mostohagyermeke volt ez a városnak, pedig az óvodásokat és az általános iskolásokat is rendszeresen vitték ki a Parkerdőbe a tanárok, főleg a ‘90-es és 2000-es évek környékén.
De, a kátyúk nem csak itt vannak jelen Szombathelyen, de a különbség általában csupán annyi, hogy a Jégpince utcában helyenként már nem lehet kikerülni az úthibákat, maximum arra törekedhet az ember, hogy a legsekélyebbeket kapja telibe, hogy a lehető legkisebb terhelést kapja az autó lengéscsillapítója.
Bár anno a Bëlga Budapestről énekelte azt, hogy „Közlekedés lehetetlen,/ polgármester verhetetlen…”, de jelen állapotokat figyelembe véve, ez lassan Szombathelyre is igaz. A valódi megoldás a teljes rekonstrukció lenne, ha kellő pénz és erőforrás állna rendelkezésre ahhoz, hogy több utat is újraaszfaltozzanak egyszerre. Mivel most a városi úthálózat gyorsabban használódik el, vagy ér élete utolsó szakaszába, mint amilyen ütemben zajlik most az útfelújítás a városban.
Az oladi Wimmer Ágoston utca „Atyaúristen, Wartburggal kellett volna jönnünk!” – A szombathelyi Wimmer Ágoston utca 2023. October 04. 19:19 komoly vetélytársa lehet a Jégpince utcának, a kezdeti szilárd burkolatot a városból kifelé zúzalékos útburkolat váltja fel. Legalábbis elméletben, a gyakorlatban az egymást érő kátyúk miatt egy-egy eső után inkább tűnik valami Isten háta mögötti földútnak. Érteni véljük, hogy külváros, és ennek adott esetben látszata is kell legyen, de azért ez már túlzás.
Bár, így legalább egységes Szombathely úthálózatának látképe, mert a belvárosban is akadnak úthibák, sajnos keresni sem kell őket. Az elhanyagolt összhatás azért nem pusztán a városvezetés hibája, hiszen a 2024/2025-ös, egykor súlyadó néven ismert illetéket most már gépjárműadóként a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV) kell befizetni, így a pénz nem helyben marad.
És, amibe a jelenlegi államvezetés beletenyerel, abból mindig a lényegi részek kezdenek el kiveszni, így minden sokkal körülményesebb lesz. Pedig nem butaság a helyi önkormányzat intézménye, mert az állam nem tarthat mindent a közvetlen irányítása alatt. A Parlamentben biztos nincs egyetlen olyan képviselő sem, aki jobban képbe lenne Szombathely úthálózatának állapotáról, mint az egyes körzetek képviselői.
Ezek után pedig kanyarodjunk vissza egy kicsit a konkrét utakhoz, hiszen Oladtól pár percre a Savaria Plaza tőszomszédságában lévő Szent Kvirin Plébánia és az előtte lévő Szalézi tér állapotára is panaszkodtak olvasóink, így itt is szétnéztünk egy kicsit.
A már említettekkel ellentétben ez a rész még annyira nem is vészes. Itt a burkolat még évekre van a porladásos életszakasztól. És ezek azok a pontok, ahol városüzemeltetők elkezdhetnek gondolkodni, melyik ujjukba harapjanak bele, hol és mi fáj kevésbé. Ez még ráér, de ki tudja meddig?
Ettől függetlenül sok helyen fáj, ha nem is nekik, de nekünk igen. Egyre több helyen velőtrázó autóval közlekedni. De, lassan megszokjuk ezt is. A kormány balkáni nyitása jól sikerült, így a foglalkozás (illetve annak teljes hiánya) elérte a célját. Addig pedig élvezhetjük a kátyúterápiát. Egészségünkre!