Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Már készülnek a Dunántúlt észak-déli irányban átszelő gyorsforgalmi út tervei

Az új út az M1-est és az M0-ást is tehermentesítené valamennyire.

Elkezdődött az M81-es főút tervezése, amely az új komáromi Duna hídtól az M1 és az M7 érintésével teremt négysávos kapcsolatot a szintén előkészületben lévő M8 autóútig - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára csütörtökön, Székesfehérváron.

Az új, óriás félgyűrű az M0-ást is tehermentesítené
MTI

Az M81-es, dunántúli félgyűrűről tavaly ősszel írtunk Még a végén tényleg lesz belőle valami: kiírták az új dunántúli félgyűrű közbeszerzését 2019. November 06. 17:13 , amikor kiírták a közbeszerzési pályázatot a tervezési és engedélyeztetési feladatokra.

Az új út Komárom környékén indulna Komáromtól, majd Székesfehérvárt délről megkerülve Sárbogárdnál csatlakozna az M8-ashoz.

Józing Antal

A sárbogárdi végpont az M8 gyorsforgalmi úthoz kapcsolódik majd, amely a szintén előkészületben lévő, a Balaton mellől a dunaújvárosi Pentele-hídon és Kecskeméten át a Dél-Alföldig vezető 100 kilométeres útszakasz.

Az államtitkár elmondta, a Komárom és Székesfehérvár közötti 85 kilométeres szakaszt az Uvaterv Zrt. készíti elő, míg a Székesfehérvár és Sárbogárd közötti 35 kilométert az Utiber Kft. a tervezési feladat közel 120 kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, az M7 autópályán új csomópont létesítésével.

Az államtitkár jelezte, hogy az 1,1 milliárd forintos előkészítő fázis várhatóan 2022 első felében érhet el a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzéséig.

Mi tesszük hozzá, hogy az új út azt is jelentené, hogy megváltozna a M1 autópálya szerepe, hiszen Komárom után már leginkább csak azok a járművek használnák, amelyek vagy a főváros és környékére, vagy az M3-as autópálya irányába tartanak.

Lesz egy másik félgyűrű is

Eközben a Nyugat-Dunántúlon készül az M76-os gyorsforgalmi Már tervezik a Körmendet Zalaegerszeggel és az M7-essel összekötő M76-os gyorsforgalmi utat 2019. December 19. 06:59 , ami a része lesz a majdani M9-es autópályának, ami szintén az ország közepén haladó, zsúfolt utak tehermentesítésére szolgál majd.

Forrás: Magyar Nemzet

Az M9-es autópálya egyébként Kőszegtől indul, a szombathelyi elkerülő után a közben megépülő M86-osra csatlakozva Körmend felé tart majd tovább. Onnan Zalaegerszeg, majd Nagykanizsa felé halad, aztán Kaposvárt és Pécset érintve a mohácsi Duna-hídon lép át az Alföldre, de előtte lesz egy pécsi leágazása.

Innen még nem teljesen biztos a nyomvonal, de a kormány 2016-ban azt jelentette be, hogy a Szeged, Békéscsaba, Debrecen vonalon halad majd az M9-es autópálya, és ott érintkezik az M3-assal.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra