Valami elindult: megvolt az első kapavágás az új szombathelyi elkerülőnél

Eshet eső, fújhat szél, ha megjelennek a munkagépek, össze kell hívni a sajtót.

Megvoltak az északkeleti elkerülő út első kapavágásai – kezdte pénteken helyszíni sajtótájékoztatóját Hende Csaba országgyűlési képviselő. Majd arról beszélt, hogy mennyire fontos ez a körgyűrű a tranzitforgalom miatt, hiszen „őrületes” dugók szoktak kialakulni a Metro-körforgalomnál.

A másik lényeges dolog ezzel a beruházással kapcsolatban a Puskás Tivadar utca kikötése a körgyűrűre. Ennek pedig része egy vasúti felüljáró is, ami a Zanati utat és így a Tescónál lévő körforgalmat fogja tehermentesíteni. Tehát ez több szempontból is egy kulcsfontosságú beruházás – hangoztatta Hende Csaba a leendő út helyszínén, miközben a háttérben egy markoló tüsténkedett.

Hende Csaba sajtótájékoztató
Hende Csaba a munkagépek előtt.
Mészáros D. Zsolt

Rövidesen meglesz a kivitelező

Megtudtuk azt is, hogy november 11-én lezárult az út kiviteli terveinek és kivitelezésének közbeszerzési pályázata és három érvényes ajánlat is érkezett, ezek 37 és 42 milliárd forint között mozognak. A következő lépés ezeknek az ajánlatoknak a kiértékelése, és egy konkrét döntés a fedezet biztosításáról – mondta Hende.

Ha pedig minden jól megy, akkor a következő év első negyedévében megköthetik a szerződést is és onnantól számítva 30 hónapja lesz a kivitelezőnek az elkerülő megépítésére. Tehát a tervek szerint 2024 harmadik negyedévében már át is fogják adni a körgyűrűt, ami mintegy 40 milliárd forint.

A távlati M87-es autóút (2x2 sávos szakasz), a 89-es főúti átkötés (2x1 sáv) és a Puskás Tivadar utca kikötése a 87-es útra)
Pannonway Építő Kft.

A beruházás számokban:

  • elkerülő útszakasz: 5 727 m
  • 2x2 sávos szakasz: 3 350 m
  • 2x1 sávos szakasz: 2 377 m
  • egyéb helyi közút: 588 m
  • új nyomvonalon vezetett kerékpárút: 856 m
  • szintbeni csomópont: 8 db
  • turbó körforgalom: 1 db
  • spirális körforgalom: 1 db
  • egysávos körforgalom: 1 db
  • egyszerű csomópont: 1 db
  • különszintű csomópont: 1 db
  • földmű: 827 376 m 3
  • aszfaltburkolat: 28 164 m 3
  • műtárgy: 8 db
  • A Puskás Tivadar utcai vasúti felüljáró látványterve
    Pannonway Építő Kft.

    Nem egy egyszerű történet

    Bár kissé döcögve, de ezzel tulajdonképpen elindul végre a Szombathely-Kőszeg gyorsforgalmi út építése, ami egyébként három szakaszból áll: maga az M87-es útnak az építése új nyomvonalon (16,3 kilométer), a Kőszeget elkerülő szakasz (5,2 kilométer) és a szóban forgó új szombathelyi, észak-keleti elkerülő út.

    Így áll majd össze az új Szombathely-Kőszeg út
    NIF

    Még 2020 januárjában jelent meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közbeszerzési felhívása az elkerülőút tervezéséről, melyet végül a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és a Pannonway Építő Kft. nyert meg, akik 596 millió forintért (+áfa) vállalták a munkát.

    A tervek aztán el is készültek, így jöhetett a következő lépés: 2021 szeptemberében közbeszerzési eljárást hirdettek a kivitelezésre is, ennek eredményére viszont még várni kell. De legalább a NIF munkagépei és emberei megjelentek, igaz, egyelőre még csak kutatóárkokat ásnak, hogy elkészíthessék a régészeti dokumentációt, majd a feltárást, jövő tavasszal pedig a valódi kivitelezést.

    Hende Csaba sajtótájékoztató
    Mészáros D. Zsolt
    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Tech