Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Valami elindult: megvolt az első kapavágás az új szombathelyi elkerülőnél

Eshet eső, fújhat szél, ha megjelennek a munkagépek, össze kell hívni a sajtót.

Megvoltak az északkeleti elkerülő út első kapavágásai – kezdte pénteken helyszíni sajtótájékoztatóját Hende Csaba országgyűlési képviselő. Majd arról beszélt, hogy mennyire fontos ez a körgyűrű a tranzitforgalom miatt, hiszen „őrületes” dugók szoktak kialakulni a Metro-körforgalomnál.

A másik lényeges dolog ezzel a beruházással kapcsolatban a Puskás Tivadar utca kikötése a körgyűrűre. Ennek pedig része egy vasúti felüljáró is, ami a Zanati utat és így a Tescónál lévő körforgalmat fogja tehermentesíteni. Tehát ez több szempontból is egy kulcsfontosságú beruházás – hangoztatta Hende Csaba a leendő út helyszínén, miközben a háttérben egy markoló tüsténkedett.

Hende Csaba sajtótájékoztató
Hende Csaba a munkagépek előtt.
Mészáros D. Zsolt

Rövidesen meglesz a kivitelező

Megtudtuk azt is, hogy november 11-én lezárult az út kiviteli terveinek és kivitelezésének közbeszerzési pályázata és három érvényes ajánlat is érkezett, ezek 37 és 42 milliárd forint között mozognak. A következő lépés ezeknek az ajánlatoknak a kiértékelése, és egy konkrét döntés a fedezet biztosításáról – mondta Hende.

Ha pedig minden jól megy, akkor a következő év első negyedévében megköthetik a szerződést is és onnantól számítva 30 hónapja lesz a kivitelezőnek az elkerülő megépítésére. Tehát a tervek szerint 2024 harmadik negyedévében már át is fogják adni a körgyűrűt, ami mintegy 40 milliárd forint.

A távlati M87-es autóút (2x2 sávos szakasz), a 89-es főúti átkötés (2x1 sáv) és a Puskás Tivadar utca kikötése a 87-es útra)
Pannonway Építő Kft.

A beruházás számokban:

  • elkerülő útszakasz: 5 727 m
  • 2x2 sávos szakasz: 3 350 m
  • 2x1 sávos szakasz: 2 377 m
  • egyéb helyi közút: 588 m
  • új nyomvonalon vezetett kerékpárút: 856 m
  • szintbeni csomópont: 8 db
  • turbó körforgalom: 1 db
  • spirális körforgalom: 1 db
  • egysávos körforgalom: 1 db
  • egyszerű csomópont: 1 db
  • különszintű csomópont: 1 db
  • földmű: 827 376 m 3
  • aszfaltburkolat: 28 164 m 3
  • műtárgy: 8 db
  • A Puskás Tivadar utcai vasúti felüljáró látványterve
    Pannonway Építő Kft.

    Nem egy egyszerű történet

    Bár kissé döcögve, de ezzel tulajdonképpen elindul végre a Szombathely-Kőszeg gyorsforgalmi út építése, ami egyébként három szakaszból áll: maga az M87-es útnak az építése új nyomvonalon (16,3 kilométer), a Kőszeget elkerülő szakasz (5,2 kilométer) és a szóban forgó új szombathelyi, észak-keleti elkerülő út.

    Így áll majd össze az új Szombathely-Kőszeg út
    NIF

    Még 2020 januárjában jelent meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közbeszerzési felhívása az elkerülőút tervezéséről, melyet végül a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és a Pannonway Építő Kft. nyert meg, akik 596 millió forintért (+áfa) vállalták a munkát.

    A tervek aztán el is készültek, így jöhetett a következő lépés: 2021 szeptemberében közbeszerzési eljárást hirdettek a kivitelezésre is, ennek eredményére viszont még várni kell. De legalább a NIF munkagépei és emberei megjelentek, igaz, egyelőre még csak kutatóárkokat ásnak, hogy elkészíthessék a régészeti dokumentációt, majd a feltárást, jövő tavasszal pedig a valódi kivitelezést.

    Hende Csaba sajtótájékoztató
    Mészáros D. Zsolt

    Kedves Olvasó!

    Hangot szeretnénk adni nektek! Kérjük, segítsetek nekünk abban, hogy elindítsuk új stúdiónkat, és hogy minél több beszélgetést és videót készíthessünk veletek, nektek!

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Tech