Tény, hogy folyik a munka a 86-os főúton, ahogyan elhagyjuk Szombathelyt, az út szélén az épülő sávok nyomait, munkagépeket látunk, még a szürkülő köd ellenére is. Annyit tudunk, hogy a vépi bekötőút felüljáróját adják át. És tényleg. Miután elhaladunk a leendő zanati csomópontban épülő felüljárók alatt, rákanyarodunk a Vépre vezető útra Ilyen lett a vépi bekötőút - terelés buckákon át 2013. December 10. 08:07 .
A híd közepén állok
Jó száz méteren a régi úton haladunk, aztán előttünk az új felüljáró, de a forgalom még mellette van elterelve egy murvás, ideiglenes útra. Nem tudjuk, hol is lesz az ünnepség, elindulunk a kis úton, balra kavicskupacok, a felüljáró pillérei alatt rengeteg munkagép, betonkeverő, és a leendő gyorsforgalmi főút még szintén murvás nyomvonalai.
Billeg az autó erősen, az ideiglenes úton sok a mélyedés, kátyú, azért átérünk a túlsó oldalra, ahol szintén le van zárva a feljáró. De találunk egy autónyi rést, és mivel állnak kocsik a felüljáró tetején, arrafelé hajtunk. Közben balra és jobbra látszanak a majdani le és felhajtósávok, egyik sem ér fel a hídig. A felüljáró közepén kis csoportosulás, megkönnyebbülünk, itt lesz az avatás.
Érkezik Puskás Tivadar, Szombathely polgármestere, Harangozó Bertalan kormánymegbízott, majd Kovács Ferenc, a megyei közgyűlés elnöke. Ágh Péter országgyűlési képviselő, a körzet fideszes képviselőjelöltje már itt van, aztán befut a miniszteri autó Hende Csaba honvédelmi miniszterrel.
Legalább száz évig álljon
Kiderül, nem lesz nagy ünnepség, inkább sajtótájékoztató, előtte Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója intézkedik. A fontos emberek félkörbe állnak, itt nincs hangosítás, nincs színpad Négysávosra izmosodott a 86-os főút 2013. November 26. 16:38 , csak hideg és köd. A kiosztott sajtóanyagot böngésszük, a Vát és Szombathely közti 9,2 km-es szakaszról szól, ami szintén 2x2 sávon épül, kivitelező a Közgép vezette konzorcium, költség 7 milliárd forint.
Ennek egy része a Vép felé vezető felüljáró, az anyag szerint a 636 méter hosszú, 2x1 sávos. A híd azért lett kész előbb – írja az anyag -, mert így tudják kiépíteni a csatlakozásokat és különszintű csomópontokat. Loppert Dániel szóban hozzáteszi, tartják az ütemtervet, a Vát és Szombathely közti szakasz 2014. június 30-ig elkészül.
Hende Csaba kezdi a beszédeket, gratulál az építőknek, a vépieknek, kívánja, hogy az új felüljáró legalább száz évig álljon. A térségnek fontos a 86-os főút, mert ezen érkeznek a beruházások, a tőke, az új munkahelyek, és ennek érdekében fejlesztik az egész utat és a vasutat is. A 86-os százmilliárdos, a Sopron, Szombathely, Szentgotthárd vasútvonal 50 milliárdos tétel, szükség van rájuk, mert így sikerül majd az ígért 25 ezer munkahelyet létrehozni tíz év alatt, a járműipari és mechatronikai központban.
Rajta keresztül csatlakozunk
Ágh Péter röviden beszél, a parlamentben Kovács Ferenccel közösen kérdezték meg, milyen ütemben folyik a 86-os fejlesztése, és örömmel hallották, hogy az ütemterv szerint. Kovács Ferenc ennél bővebb, szinte megismétli múltkori sajtótájékoztatóját Újabb négysávos szakaszok a 86-oson és a 8-ason 2013. December 11. 12:00 , előtte ő is örömét fejezi ki, mert a kormány felgyorsította a munkát. Megemlíti a 86-os Szombathelytől délre tartó felújításának tervét, a 87-es utat, a Zalaegerszegre vezető 76-ost. Mindezekről részletesebben itt olvashat Újabb négysávos szakaszok a 86-oson és a 8-ason 2013. December 11. 12:00 .
Puskás Tivadar az utolsó felszólaló, Szombathelynek fontos a 86-os, ami tulajdonképpen a régi Borostyánkő-út vonalát követi. És rajta keresztül csatlakozik a város Győrhöz és Budapesthez.
Jön az elmaradhatatlan szalagátvágás, aztán gyors távozás. Hideg van, az autó éppúgy billeg a még lezárt felüljáró mellett, mint fél órával korábban.