Tavaly november végén, szállingózó hó és jeges szél kíséretében adta át Négysávosra izmosodott a 86-os főút 2013. November 26. 16:38 Hende Csaba és V. Németh Zsolt a 86-os főút említett szakaszán kiépített 2x2 sávos szakaszt. Ez egy nyílegyenes rész, ami olyan egy kilométerre kezdődik Egyházasrádóc határától, és szintén egy kilométerre fejeződik be a Körmend mellett lévő körforgalomtól, ahol az út a 8-as főúttal találkozik. 4,4 km-t újítottak fel, és ebből 3,2 km-es a négysávos szakasz.
Előre így tervezték
Akkor úgy tudtuk, hogy a többi azért maradt ki, mert a két végponton lesznek az új csatlakozások. A rádóci végponthoz csatlakozik majd a Szombathelytől idáig kiépítendő új nyomvonal Újabb négysávos szakaszok a 86-oson és a 8-ason 2013. December 11. 12:00 , ami elkerüli a településeket, a Körmend előtti végponthoz pedig az M8-as. Utóbbit szintén új nyomvonalon és 2x2 sávon tervezik
Kőszegig jár majd a HÉV 2014. March 04. 14:42 , az már eldőlt, hogy észak felé kerüli meg Körmendet.
Így hihető volt az információ, és indokolt az átadás, hiszen ezen az egyenes, 4,4 km-es szakaszon akkor el is indult a forgalom. De a közelmúltban munkagépek jelentek meg a 2x2 sávos rész és Körmend között, és dolgoznak serényen, úgy látszik, mintha itt is szélesítenék az utat.
Fel is tettük gyorsan kérdéseinket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-nek, és választ is kaptunk. Ebből kiderül, hogy tulajdonképpen az előre tervezett felújítás folytatásáról van szó, a 2x2 sávos rádóci egyenestől a Csörnöc patak – Rába közti terület feléig, valamint Nádasdtól egészen a zalai megyehatárig.
Ha lesz rá pénz
A lényeg, hogy 11,5 tonna teherbírásúra erősítik meg az utat, kicserélik a pályaszerkezetet. Felújítják a Csörnöcön és a Rábán átívelő hidakat, májusban pedig elkezdik a 86-os és 8-as kereszteződésénél lévő körforgalom átépítését. Az egész munkával az év végére végeznek, addig bizony, néha várni kell, mint most is, mert néhány helyen csak egy nyomvonalon halad a forgalom, amit lámpákkal irányítanak.
De akkor már rákérdeztünk, hogy van-e újabb fejlemény a Szombathely és Egyházasrádóc közti, új szakasszal kapcsolatban. Túl sok nincs, a 20,4 km-es szakasznak megvan a környezetvédelmi engedélye, most éppen közbeszerzési pályázattal keresik a tervezőket. Az út elkerüli majd Balogunyomot és Egyházasrádócot, ahol új nyomvonal lesz, ott 2x1 sávon építkeznek, ahol marad a régi út, ott 2x2 sáv lesz.
Az előkészítés 2015 végére fejeződik be, és ha lesz rá forrás, akkor a 2020-ig tartó EU-s költségvetési ciklusban épül meg – írja a NIF Zrt.