Nagyjából erről szól a Közlekedő Tömeg weboldalán olvasható cikk, mely az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) vasúti járatritkításokra vonatkozó terveiről szól.
Ezek alapján június 6-tól 34 vonalon megszüntetik a vonatok jelentős részét, egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni – írja a Közlekedő Tömeg.
„Öncélú, kártékony és értelmetlen homokozás, hosszú távú stratégia és vízió nélkül, értelmes kormányzati elhatározás és elkötelezettség nélkül. Ennél többet érdemelne a magyar vasút, de úgy látszik, vannak dolgok, amik sosem változnak – és színektől, nevektől függetlenül csak ennyi törődés jár a mellékvonalaknak.”
Ezt már a regionalbahn.hu írja a tervekkel kapcsolatban.
A hírportál szerint két ponton is aggályos a ritkítás:
Arról persze nem is beszélve, hogy a regionalbahn.hu és a Közlekedő Tömeg szerint is rengeteg nehézséget okoz majd a ritkítás azoknak, akik ezeken a vonalakon közlekednek munkába és haza.
Más európai országokban azért munkálkodnak, hogy a tömegközlekedés fejlesztésével minél kisebb szerephez jusson a környezetszennyezőbb és balesetveszélyesebb személyautózás a mindennapi életben, nálunk pedig ennek épp az ellenkezője történik – írják.
A szóban forgó útvonalakról a teljes listát megtekinthetik a regionalbahn.hu cikkében .
A változtatások érintik a Zalalövő-Bajánsenye vonalat, azaz az Őrségen áthaladó, egy évtizede átadott vasútvonalat is.