A legrosszabb és legidegesítébb tévéreklámok, amik beleégtek a fejedbe (2.)

Valószínűleg mindegyik okozott egy kis fejfájást az utóbbi években.

Reklámok nélkül üres lenne az életünk, vagy legalábbis kevésbé bosszantó.

Gondolok itt arra, hogy mennyire dühös tud lenni a kedves tévénéző, amikor kedvenc műsorát, filmjét, vagy újabban már a videómegosztón nézett videókat is félbeszakítja egy reklámblokk.

Itt lehet választani: vagy végig szenvedjük azt a hat-nyolc percet a műsorunkért, vagy pedig kapcsolgatunk. Ha előbbit választjuk, találkozhatunk érdekes alkotásokkal, amikre vagy azt mondjuk, hogy „Hú, ez milyen jó” , vagy pedig azt, hogy „inkább keressünk mást” . Két részes sorozatunk erről szól.

Előzőleg már bemutattuk Ezek a tévéreklámok égtek beléd az elmúlt évtizedekben - A legjobbak (1.) September 17. 11:16 , milyen az, amikor azt mondjuk egy reklámra, hogy jó, most pedig a rosszabbak jönnek, azok közül is a legidegesítőbbek.

Müszi

Ahogy az korábban már bebizonyosodott, jó reklámok nemcsak a hetvenes-nyolcvanas években készültek, ugyanúgy találni ma is hasonlókat. És igen, pontosan ugyanez a helyzet az idegesítő, vagy rossz reklámokkal is.

Kicsit kilóg a sorból a nyolcvanas évek végén készült Müszi reklám, ami egyáltalán nem nevezhető rossznak, inkább csak furcsának. A magyar nézők ekkoriban ugyanis még nem voltak hozzászokva ahhoz, hogy ilyen reklámot lássanak. A siker pedig ebben rejlett: az ismeretlen filmre a nézők felkapták a fejüket, ami ennek köszönhetően hamar mémmé vált (csakúgy, mint listánk további elemei is).

Bi-bi-bi-bee

Már-már szintén a feledés áldozatául esett a Bee nevű telekommunikációs márka is, melynek reklámfilmjeire inkább az „ötletes” szót illik használni.

A Bee-jelenség megpróbált mémmé válni, ez azonban nem túlságosan jött össze, hiába próbáltak az alkotók meglepően furcsa reklámokkal előállni. Erre látható egy példa alább.

A márka egyébként a Pannon GSM egyik feltöltőkártyás „csomagja” volt, ami nagyjából két évet élt meg, helyét később a Djuice vette át, melyről szintén készítettek finoman szólva is érdekes reklámokat .

„És ha valaki köhög, akkor mit kell mondani?”

Vannak azok a reklámok, amikre az ember felkapja a fejét, de nem különösebben foglalkozik vele, és vannak azok, melyek egyenesen arra kényszerítik, hogy inkább kikapcsolja a tévéjét.

Ilyen volt az a reklám is, melyben a kislány az édesanyjától érdeklődik afelől, hogy mit kell mondani akkor, ha valaki köhög. Az anyuka válasza pedig magért beszél: Robbitussin .

A kétezres években szintén mémmé vált reklámfilm hatása pedig évekig kitartott. Olyannyira, hogy nemrég még egy új változat is készült belőle, hogy a kedves néző idegrendszerét újra magával ragadja ez a harminc másodpercnyi csoda, és teljesen tönkretegye. És ez még a lightosabbik eleme a felsorolásunknak.

Apa kezdődik

A kifejezés, ami másfél évtizede beleégett a retinánkba. A reklám, amit szerintem senkinek sem kell bemutatni. A reklám, ami akkora mémmé vált, hogy az még ma is nagyot tud ütni. A reklám, amitől még a mai napig mindenkinek felmegy a vérnyomása.

Apa, kezdődik…

A reklámból egyébként több verzió is készült, bizonyára szintén sokan emlékeznek még a „csókolom, nagyon finom volt a kókuszgolyó” változatra is.

De miért?

A végére maradt az idegesítő reklámok egyik koronázatlan királya.

A filmről azt hiszem, sokat nem kell mondanom, talán annyit, hogy mára szerencsére már a tévében nem láthatjuk a finoman szólva is idegekre játszó reklámot, amelyből – valószínűleg a nagy „sikerre” való tekintettel – még folytatás is készült. Igaz, ez már annyira nem lett vérnyomásemelő, mint az elődje.

Mint ahogy az látható, az internet népe nem felejt. Sőt, abból a szempontból még rosszabb a helyzet, hogy a jó reklámok mellett csak elmegyünk, addig ezeket felkapják, mémeket csinálnak belőle, amiket hónapokig, vagy rosszabb eseteben évekig kell nézegetnünk. Hogy ez mennyire szándékos, arról már megoszlanak a vélemények.

Van, aki szerint az alkotók direkt játszanak arra, hogy az elkészült mű idegesítő legyen, vannak viszont olyanok, akik szerint ez csak puszta véletlen. Hogy ki mit gondol ezekről, az döntse el maga, ami viszont biztos: a lista évről évre, hónapról hónapra bővülni fog, és ki tudja, hol lesz ennek a vége.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt , vagy facebook messengeren ide kattintva . Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Kapcsolódó cikkeink

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Kultúra

Valódi tájékoztatásra vágysz? Vagy elég a propaganda? Dönthetsz! Támogasd a Nyugat.hu-t