A Google régen várt fejlesztést eszközölt a Drive-on és a Youtube-on is. Az előbbinél végre elérhetővé vált a sötét mód a webes felületen is, igaz itt egy kicsit félrement a fordítás, mert a világos módot éppen „vékonynak” hívják – szúrta ki a hvg.hu. A tech óriás fokozatosan teszi elérhetővé az új opciót a magyar felhasználóknak, és remélhetőleg a hibát is gyorsan javítják.
A másik, nagyobb fejlesztést a Youtube kapta, itt a tartalomgyártóknak a feltöltő felületen jelölniük kell, ha a videójuk, vagy annak egyes részei mesterséges intelligencia felhasználásával készültek.
A felhasználóknál egy új felirat fog megjelenni az így megjelölt videók leírásában, de az érzékenyebb témák esetében (például egészségügyi tartalmak) a videókon is ott lesz a jelölés, hogy módosított, vagy mesterségesen generált tartalmat nézünk éppen.
A Youtube terveiben szerepel az is, hogy valamilyen formában szankcionálni fogja azokat a tartalomgyártókat, akik rendszeresen elfelejtik jelölni az MI-kontentet a videóikban.
Mindeközben pedig az Apple összefogna a Google-lel, hogy az almás telefonok is használhassák a konkurens cég Gemini mesterséges intelligencia megoldásait. Az Apple jelentős lemaradásban van az MI fejlesztésével, de idénre megígérték a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásokat a telefonjaikra.
De, hogy ne csak a két legnagyobbról essen szó, a Viber mögött álló japán cég, a Rakuten Symphony felhőszolgáltatást indít Rakuten Drive néven. Az új szolgáltatás részét képezi 10 gigabájt ingyen tárhely, ami havi 8 dolláros (nagyjából 2900 forintos) előfizetés után 1 terabájtra növelhető.
Emellett a Microsoft 365 (Word, Excel, PowerPoint) webes verziója is a csomag részét képezi, bár kollégánknál a múlt héten még nem tudott mit kezdeni a Rakuten a .docx fájllal. Az alapcsomagban 48 óráig élnek majd a megosztó linkek, az előfizetők viszont akár 50 gigabájtos fájlokat is megoszthatnak és ezek a linkek 30 napig használhatóak.