Áramszolgáltatási anomáliák egy kis Vas megyei faluban

Perenyén az utóbbi napokban furcsa jelenségeket tapasztalnak az ott lakók. Olvasónk összefoglalta a helyzetet.

December 23-án (hétfőn) este Perenyéről olvasói levelet kaptunk, amit részben a közelgő ünnepek, részben a téma érdekességére s fontosságára való tekintettel most változtatás nélkül közlünk.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Kérdéseinket időközben elküldtük az E.ON-nak is.


Az olvasói levél:

Tisztelt Nyugat.hu!

Ritkán fordul elő, hogy ilyenformán hangoztatom a véleményemet, de úgy érzem, mivel nem csak személy szerint engem érint, hanem jelen pillanatban egy egész kicsi falut, ezért muszáj megírnom és buzdítok mindenkit, hogy aki bármilyen anomáliát észlel, bátran jelezze írásban is a szolgáltató felé.

Tehát vissza az elejére.

Már több napja bajlódunk az áramszolgáltatóval mert az előbb említett kis faluban, Perenyében, folyamatos áramszünetek és feszültségingadozások tarkítják a mindennapokat.

Ez az ingadozás most odáig fajult, hogy a berendezések el sem indultak.

Sokadig bejelentéssel és néhány kiszállás alkalmával mindig megállapították a hibát, de nem történt semmi. Azért tartom fontosnak tudatni az alábbi levelemet, mert a nem helyes szolgáltatás miatt drága és érzékeny technikák mehetnek tönkre, melyeket ha fizet a biztosító, az ügyintézés akkor is kész rémálom

A szolgáltatónak írtam, szó szerint csatolom az alábbi levelet.

"Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Már korábban (kb fél éve) tapasztalható volt, hogy az ingatlanban található fogyasztók nem üzemelnek rendeltetésszerűen, például a világítás villódzása, szárítógép nem szárít "normálisan", a mikrohullámú sütő hangján hallani az ingadozást és a mosógép sem úgy működik, ahogy előtte. Egyre sűrűbben tapasztalhatók áramszünetek, melyek hossza változó. Ezt a nyár folyamán jeleztem, mikor mindennaposak voltak a kisebb kiesések. Akkor azt a választ kaptam, hogy látják a kiesést, de addig nem foglalkoznak vele érdemben, amíg napi 6x nem lesz teljes kiesés.

Mivel akkor bele kellett törődni abba, hogy változás nem nagyon várható, a mindennapos áramszünetek megszakadtak, elfogadtuk, hogy attól még működik, jó ez így. Hát ez volt talán a legrosszabb döntés, mert akkor nem Karácsony idején kellene írnom ezt a hosszú levelet.

2019.12.20. éjjel 23.50 után fél órán belül kb 10x volt megszakadás és az utolsó után 2019.12.21. 11-óráig nem is volt semmilyen szolgáltatás.

07:43 Az ügyfélszolgálattal felvéve a kapcsolatot tudatták velünk, hogy tudnak róla, a kollégák már dolgoznak a problémán. Megköszöntük.

11 után néhány perccel tapasztaltuk, újra van áram, de ez is csak 1 órán át tartott.

11:53 Újra bejelentettem, hogy nincs áram.

Az ügyfélszolgálat azt mondta, hogy a szerelők elhárították a hibát. Tájékoztattam, hogy semmiféle szolgáltatás nincs. Kértem, hogy vegyen fel hibabejelentést, de azt mondta, hogy épp van 1 másik bejelentés az enyémet nem veszik fel mert 1 jeggyel kezelik a hibákat(8657443).

Kb. másfél óra múlva ismét tapasztalható volt, hogy van szolgáltatás. Csak hittük.

A neonok villognak, a ledek pedig egyáltalán nem világítanak, a gázkazán pedig folyton újraindul. Ekkor már 14 órája se fűtés sem pedig meleg víz nem volt.

Ekkor multimeterrel vizsgálva a feszültséget láttam, hogy 179 VAC mérhető.

13:08 Lekapcsoltuk a fogyasztókat és ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra.

Tájékoztatott a Hölgy, hogy a hibát elhárították. Tájékoztattam, hogy NEM. Mivel ekkora feszültséggel alig néhány fogyasztó képes működni. Ismét vártunk, hogy legyen használható áramszolgáltatás.

Közben néhány házra, a szomszédok is tapasztalták 3 fázison. 194; 200;222 VAC-t mértek, az Úr villanyszerelő. Ők is bejelentették. Nálunk csak 1 van, így nincs lehetőség a fogyasztókat máshova kötni, hogy működjenek.

Ekkor este az EON szakemberei kiszálltak, és vizsgálták a hálózatot. A hiba valós, valóban kicsi a feszültség. (Estére már mérni lehetett a 200 VAC-t) Leszakaszolnak, így másik oldalról kapjuk majd az áramot. A telefonban az ügyfélszolgálatos és a szerelők is trafóhibát mondtak. Elvileg ismét elhárították a hibát.

Sajnos nem sikerült.

192 és 220 VAC közt minden mérhető. A legnagyobb probléma, hogy ezek az értékek egyik percben 220 körül de inkább alatta, 5 perc múlva pedig 198. Fotóim vannak, pár perces eltérésekkel. Mikor 200 Volt felett mértem tudtam használni a fűtést és volt meleg vizünk is.

Tegnapi nap este, mivel ismét nem volt rendben a szolgáltatás, szóltunk az ügyfélszolgálaton, hogy legyenek szívesek kezdeni valamit a problémával. A kollégák minden megkeresés nélkül vasárnap este(19.12.22.) megjelentek a címen. Szerencsére tartózkodtak otthon, de azért mégiscsak...Tájékoztattak minket, hogy holnap (19.12.23) jönnek.

A kollégák Ismét kiszálltak, ismét megállapították, hogy hibás a hálózat, valószínű, hogy a trafó a rossz. Átterhelték a házat másik fázisra, így már 225 VAC-t Lehetett mérni. Valóban, lehetett napközben. 16.00-kor már 209 VAC volt. Így megint állunk Szenteste előestéjén, hibás szolgáltatással, úgy hogy már mindenki tudja, mi okozza, de senki nem tesz semmit. Különösen az Önök, a szolgáltató részéről, mert én bizonyosan mérni fogom és tudatni másokkal a településen, mert az Önök és a Lakosok mérései szerint is rossz a szolgáltatás.

Ezért szeretném jelezni, és megfogalmazni igényemet kártérítés megfizetésére, továbbá elvárom a szolgáltatótól, hogy ha már sokadszorra kivizsgálta a problémát, orvosolja is azt.

A 3 fázisból 2, a tegnapi nap (dec. 22.) estéjén hibás volt. Biztos vagyok abban, hogy aki ezekről a trafókról kapja az ellátást, náluk is tapasztalható valamilyen eltérés a szokásostól. Könnyen lehetséges ,mivel velünk is előfordult a közelmúltban, hogy tudomásul vesszük ez így működik, pedig nem."


Ezért kérem Önöket, ha lehetséges, publikálják, hogy a lakossági fogyasztókat ne érje kár. 2 képet csatoltam a 2 véglet.

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket!

Köszönettel és tisztelettel: (Név a szerkesztőségben)
E-on szolgáltatások
Olvasó
E-on szolgáltatások
Olvasó
Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem