Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Újra van áram a szombathelyi Vörösmarty utca négy társasházában

A helyzet a tulajdonviszonyok miatt bonyolult volt, de kijavították a hibát.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Frissítés

Olvasónk jelezte, hogy délután négy óra óta újra van áram a négy épületben.


Korábban írtuk

Hétfő este fél kilenckor ment el az áram a szombathelyi Vörösmarty utca négy társasházában. A 24, 26, 28, illetve 30-as számúban – tájékoztatott olvasónk. Este bejelentették a szolgálatónak a hibát, hiszen a probléma nem csak a világítást, hanem a melegvizet és a fűtést is érinti. Olvasónk azt is hozzátette, a kijárási tilalom miatt még csak rokonokhoz sem tudtak átmenni ideiglenesen.

A szolgáltató, az E.ON munkatársai este ki is mentek a helyszínre, de nem tudták megjavítani a hibás vezetéket. Az E.ON kedd délelőtt lapunknak küldött tájékoztatásából kiderült ugyanis, hogy a hibát nem a szolgáltató kezelésében lévő rendszer, hanem a társasházak tulajdonában lévő belső áramhálózati rendszer meghibásodása okozza.

Forrás: googlemaps.com

A tulajdonviszonyok szerint ugyanis a szolgáltató tulajdonában csak a külső vezetékek vannak, a házon belüli rendszer a társasház, a lakáson belüli pedig a lakó tulajdona és felelőssége.

Így a hibát a társasháznak kell kijavítania. A helyzetet bonyolítja, hogy a néhány társasházól egynek, a 28. számúnak a SZOVA a társasházkezelője, a többinek viszont nem. De a lakóknak talán szerencséje lesz, hiszen a meghibásodás a 28. számú házban van.

Olvasónk elmondta, hogy a SZOVA azonnal reagált a megkeresésükre, és amint lehet, küldenek is villanyszerelőt. Az E.ON egyébként még korábban felajánlotta, hogy ha szükséges, segítenek olyan regisztrált villanyszerelő szakembert találni, aki a társasházak megbízásából javítani tudja a hibát.

A költségeket a társasháznak kell állnia, erre általában minden társasház képez egy felújítási, karbantartási alapot, így talán nem is kell a lakóknak most a zsebükbe nyúlniuk. Az már más kérdés, hogy adott esetben a társasházak hogyan osztoznak meg a költségeken.

Olvasónk kiemelte, hogy mind az E.ON, mind a SZOVA ügyfélszolgálatán készségesek és segítőkészek voltak, és azóta is tartják a kapcsolatot a lakókkal. Azt viszont kifogásolta, hogy kedd reggelig nem kaptak tájékoztatást arról, hogy mikorra tudják kijavítani a hibát.

A négy társasházban jelenleg sincs áram, a lakók abban bíznak, hogy a bonyolult tulajdoni viszonyok ellenére a szakemberek gyorsan kijavítják a hibát.


Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jelentem

Hirdetés
Hirdetés
Tovább az oldalra