Így lyukasztották át a hegyet az M85-ös úton Sopronnál

A forgalomra még kicsit várni kell.

Megtörtént az áttörés, az M85-ös gyorsforgalmi út Bécsi-domb alatti alagútpárjának az egyike átért a túloldalra. Az útszakaszt 2024 végén helyezik forgalomba.

25 éves a Nyugat.hu. Ne feledd, ide kattintva támogathatod következő 25 évünket!
Támogatom

Péntek délelőtt látványos sajtótájékoztató keretén belül törték át a falat a Sopron melletti Bécsi-dombi alagút nyugati oldalán. Az M85-ös gyorsforgalmi úthoz kapcsolódó létesítmény két járatból áll majd és várhatóan 2024 végére adják át a forgalomnak.

Farkas Ciprián, Sopron polgármestere
Keszei László

Farkas Ciprián polgármester elmondta, Sopron az M85 megépítésével becsatlakozott az országos gyorsforgalmiút-hálózatba, a közlekedés azóta biztonságosabbá, gyorsabbá, kényelmesebbé vált Budapest irányába. Turisztikai és gazdasági jelentősége is van annak ha egy város megközelíthetősége többé nem jelent akadályt. A cél az, hogy 2024 végéig az osztrák országhatárt is elérje a gyorsforgalmi út.

M85 alagútjánaklyukasztása Sopronnál
NIF Zrt.

Juhász Zoltán, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese beszédében kitért arra, az alagút szerkezetének kialakítása, megtámasztása komplex műszaki folyamatot igényel, ez adja azt a biztonságot, hogy a kivitelezés alatt és után is stabil és statikailag megfelelő legyen. Az alagútpár másik fele egyébként az év végére érhet át. Készül a Sopron-északnyugati elkerülő is, az alapréteg lényegében elkészült, már aszfaltozás is zajlik, a hídszerkezetek is jól állnak.

M85 alagútjánaklyukasztása Sopronnál
NIF Zrt.

Kerékgyártó Attila a kivitelező SSD konzorcium vezetője elmondta, a tervekhez képest egy kicsit késésben vannak az alagúttal, de az alagútépítés világában ez nem szokatlan dolog. A geológia bőven tartogatott meglepetéseket, eredetileg 2 méter/nap haladást terveztek, 1,3 méter lett belőle. Minden döntés esetében a biztonság vezérelte őket, a gyorsítás helyett inkább mérnöki okosságokat, innovációt, találékonyságot vetettek be. Ideiglenes elkerülőutat építettek, hogy az autópálya-szakasz az alagúttól függetlenül is épülhessen. Az eredeti tervek szerint az alagút is csak 1 járattal készült volna, ezt a tervet is meg kellett változtatni. A most áttört alagútrésznél nyár végén megkezdődik a végleges vasbeton szerkezetek betonozási folyamata.

M85 alagútjánaklyukasztása Sopronnál
Kattintson a képre a galériához!
NIF Zrt.

A beszédeket követően a bányászok belülről látványosan törték át a vasbeton falat, majd közösen jöttek ki az alagútból. A jelenlévő közönség pedig tapssal köszönte meg munkájukat.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Tech