Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Átverésre gyanakszik a Szombathely Fő teréhez közeli SPAR vásárlója

Levelében „kreatív haszonnövelés”-nek nevezi a vásárlók megtévesztését.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Egyik olvasónk a minap betért Szombathelyen a Hefele Menyhért utcai SPAR üzletbe. A pékáru osztályon nem volt az a termék, amit vásárolni szeretett volna, ezért a „tigriscipó” feliratú kosárból vett egyet.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Elmondása szerin az önkiszolgáló pénztárnál érte az első meglepetés, mivelhogy a masina nem tigriscipót, hanem kovászos cipót írt ki, ára pedig nem 149, hanem 299 forint volt.

Olvasónk nem bánta, mondván; 150 forint nem számít, biztos ez is finom lesz.

Otthon érte a második meglepetés, amikor kicsomagolta a cipót. A 299-ért vásárolt „kovászos cipó” címke alatt ugyanis a 149 forintos „tigriscipó” felirat nevetett vissza rá.

Az álruhába bújt cipó.
olvasó

Olvasónk az esetet megírta a SPAR vevőszolgálatának, azzal a felkiáltással, hogy elég kicsinyes és aljas módja ez annak, hogy a vásárlókat megtévesztve profitot maximalizáljanak.

Megkerestük a Hefele utcai üzlet vezetőjét is

A szóban forgó üzlet vezetője elmondta, hogy a reklamációt megkapták, a mellékelt fotók alapján megállapították a hibát, elnézést kérnek és a vásárlónak természetesen visszafizetik a különbözetet.

A Hefele Menyhért utcai SPAR Szupermarket bejárata.
F. B.

Ugyanakkor azt is hozzátette, hogy a szándékosság vádja alaptalan. Az üzlet soha nem tévesztette meg a vevőket termékek szándékos átcímkézésével, egyszerűen annyiról van szó, hogy „itt is emberek dolgoznak, az emberek pedig hibáznak”.

És mi áll a diplomatikus válasz sorai között?

Ahhoz, hogy hiteles legyen, amiről írok, mindenekelőtt muszáj elmondanom, hogy dolgoztam már SPAR üzletben, méghozzá többször, többen is.

Mint minden multinacionális szuper- és hipermarketben, a SPAR üzleteiben is épp csak elegendő alkalmazott dolgozik.

Ez azt jelenti, hogy az üzlet még épp megfelelően működik, de a dolgozók a kis létszám miatt feszített ütemben dolgoznak, magas elvárásokkal.

Mire észbe kap az ember, egyik kezében egy karton mosószer, amit ki kéne tölteni a polcra, a másikban egy árleolvasó, amivel ötven terméket kéne beolvasni, lehetőleg tíz percen belül, de ha elsétál a kiömlött kóla mellett és nem takarítja fel, a szőnyeg szélére állítják, a kedves vevő pedig mindenekelőtt, szóval gyorsan keressük meg neki azt a kis kék csokoládét, aminek nem emlékszik a nevére, de a múlt hónapban itt vásárolta.

És igen, ilyen munkavégzés mellett ember legyen a talpán, aki soha nem üt félre egy gombot se a mérlegen és nem ragaszt rossz címkét a termékre.


Vélemény arról, hogy miért nem szeretjük a multikat

A közhangulat szerint a multik felzabálják a kisebb, hazai vállalkozásokat, rengeteg olcsó és rossz minőségű terméket forgalmaznak, személytelenek, sok munkahelyet adnak, de szarul fizetnek, bezzeg azoktól a marketingesektől nem sajnálják a pénzt, akik tökélyre fejlesztették a mi manipulálásunkat.

Így hát az sem megy csodaszámba, hogy egy rosszul ragasztott címke valakinek az utolsó csepp a pohárban és összeesküvést kiált.

Előtte azonban próbáljunk meg kicsit empatikusabbak lenni egymással. Higgyük csak el, hogy az a dolgozó, aki a cipókra ragasztgatja a címkéket, 150 forint nem sok, de annyit se lát viszont a különbözetből.

A kedvenc kutyahajápoló samponunk sem azért nincs a polcon, mert a spárosok maguknak akarják megtartani, a pénztáros sem azért ad vissza rosszul, mert már csak 649 forint hiányzott a máltai nyaraláshoz és nem azért nem mondja meg, hogy hol van a kis kék csokoládé, mert élvezi, hogy kiszúrhat velünk, hanem azért, mert nem tudja.

Emberek, akik nem sok pénzért úgy meg vannak hajtva, mint a versenylovak. Gondoljunk bele ebbe is, amikor legközelebb hisztizni készülünk az egyik multi üzletében. (Horváth G. Martin)

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jelentem

Hirdetés