Magyarország nem támogatja azt az uniós tervet, amely a tízévesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot – írja a Vezess.hu.
Az Európai Bizottság Közlekedési Tanácsa június 5-én kezdte tárgyalni azt a javaslatot, amely előírná a tíz évnél idősebb autók és kisteherautók éves időszakos műszaki vizsgálatát.
A szigorítástól azt várják, hogy ezzel jelentősen csökkenteni a közúti balesetek számát és hatékonyabban fellépni a közlekedésből eredő környezetszennyezés ellen.
A bizottság szerint 2026‒2050 között a tervezett változtatások akár hétezer életet menthetnek meg és 65 ezer súlyos sérülést előzhetnek meg.
A javaslat azt is tartalmazza, hogy szervizelések és javítások alkalmával is rögzíteni kellene a kilométeróra állását, az adatokat pedig egy nemzeti adatbázisban tárolnák, amelyek átadhatók más országoknak is.
Magyarország támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket, de a hivatalos álláspontja az, hogy a tíz évnél idősebb járművek kötelező éves műszaki vizsgálata aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban a tagállamokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik – idézi a szakportál az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményét.
Azaz Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett változtatását.
Magyarország mellett több tagállam is jelezte aggályait a tervezett változtatással kapcsolatban.
Ön szerint?