Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Egy hétvége Balatonlellén: kalandok, árak, benyomások

Egy rendkívüli év után egy rendkívüli szezon indul a Balatonnál. Sokan sokfélét mondanak, mi ezt tapasztaltuk.

Szombaton reggel 10 órakor már az apró lellei szabadstrandon vagyunk, ahol tömegnek nyoma sincs, és ez így is marad egész hétvégén.

Ez tetszik, az már viszont kevésbé, hogy a büfében rémesen lassan osztogatják a lángost, hamburgert és jégkrémet. Szabadkozik is az idős hölgy és úr, hogy nem bírják már a tempót, fel akartak venni fiatal lányokat, akik viszont mind visszamondták a munkát. Hogy miért, azt nem tudtuk meg. Amúgy kellemes hely az ilyen szabadstrand, még a vécé is ingyen van, feltéve, ha ellenállunk a pszichológiai nyomásnak, ami egy becsületkasszát és a mellette ülő férfit képvisel. (Mi bedobjuk a pénzt.)

Nincs tömegnyomor.
Mészáros D. Zsolt

Komfortérzetünkből ugyanakkor valamelyest levon, amikor vasárnap egy család jön ki a strandra egy nagyobb hordozható bluetooth hangfallal, amin keményen nyomják a gagyi diszkózenét. De ilyenbe könnyen belefuthatunk egy fizetős strandon is.

Balatonlelle szabadstrand
Nagyon hangulatos ez a kis strand.
Mészáros D. Zsolt

Szombaton ebéd után autóval elgurulunk a balatonboglári gömbkilátóhoz. Itt is némi sor fogad, merthogy egyszerre csak 10 fő tartózkodhatott a gömbben, így aztán várni kell, amíg valaki úgy dönt, hogy neki ennyi elég és lejön.

A gömbkilátó.
Mészáros D. Zsolt

A kilátó amúgy kívülről pofás, belülről kissé zavaró a sok kitakaró elem. A belépő 350 forint, amiért mérsékelten izgalmas kilátást kapunk a tóra. Ha van pluszban 200 forintunk, akkor látcsővel némileg javítani tudjuk az élményt.

Balatonlelle
Ilyen a kilátás a Balatonra.
Balatonlelle árak
Fura érzés, akár egy ketrec.
Teljes galériánkért kattintson a fotókra.
Mészáros D. Zsolt

Még aznap este zene üti meg a fülünket, ezért megkeressük annak forrását. A sétányon az éttermek, kávéházak, sörözők, étterem, óriáskerék és árusok hosszú sora társaságában egy kisszínpadot találunk, ahol egy zenekar retró számokat játszik és próbálja bevonni a közönséget, nem sok sikerrel. Mondjuk az előadás – fogalmazzunk úgy – sem biztos, hogy megállná a helyét a Sziget nagyszínpadán.

Balatonlelle árak
Fényárban a színpad, az együttes zenél, a közönség is ott van.
Mészáros D. Zsolt
Azért akad, aki táncra perdül.

Amúgy sokan vannak kint a sétányon, majdnem mint a fénykorban. Ha nem is minden szék foglalt a vendéglátóhelyeken, de majdnem.

Balatonlelle árak
A sétányon meglehetősen sokan vannak.
Mészáros D. Zsolt

Közben az óriáskerék is mindenféle fényben villog. Három kör 1800 forint (Szombathelyen 2000 forint volt másfél éve Menetidő, nyitvatartás, árak, érdekességek - Mindent megtudtunk a szombathelyi óriáskerékről 2019. November 26. 07:39 ), de nem azért nem megyünk fel, hanem mert arra gondolunk, mi a fenét is látnánk onnan fentről az éjszakában.

Balatonlelle árak
Tényleg szép messziről, de már este van.
Mészáros D. Zsolt

Tényleg méregdrága a Balaton?

De mégis kíváncsiak vagyunk a panorámára, így aztán másnap visszamegyünk, és mivel a délután 4 órás indulásig még bőven van idő, alaposan megnézzük az árakat, annál is inkább, mert az utóbbi hetekben számtalan hírt hallottuk, hogy a magyar tenger partján véglegesen és drámaian elszabadultak az árak.

Nos, ez így nem igaz.

Balatonlelle árak
A képre kattintva további árakat is nézegethet.
Mészáros D. Zsolt

Mindjárt eszünk is egy fahéjas kürtőskalácsot a kikötőben, amiért 700 forintot fizetünk, ami elég átlagosnak mondható. Egy korsó Borsodi 750, egy gyros 1000, csirkemell hasábburgonyával 1800, egy pizza 1200-1300 körül, egy menü 1200-1500 forint között van.

Balatonlelle árak
Bár ez már a sétány, de a kürtőskalács ára itt sem változik.
Mészáros D. Zsolt

Ezek – kivéve a Borsodi – majdhogynem a szombathelyi belvárosi árak alatt vannak.

Az is igaz, hogy nem jártunk puccosabb helyeken, és az is tény, hogy déli part közepén lévő Balatonlelle nem Siófok vagy Balatonfüred.

De mindenképpen hozzátartozik a Balatonhoz és a Balatonról kialakított képünkhöz.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!