Ennek a Bloodhound SSC névre keresztelt vállalkozásnak nem kevesebb a célja, minthogy megdöntsék a szárazföldi sebességrekordot, és elérjék az 1609 kilométer per órás sebességet a Dél-afrikai Kalahári sivatagban. Azért a gép sebességmérőjét 1770 kilométer per óráig skálázták, biztos, ami biztos.
A tolóerőről egy Rolls-Royce EJ200-as sugárhajtómű gondoskodik, ilyen van a Eurofighter Typhoon vadászgépekben is. Emellé jön még néhány Nammo hibrid rakéta, amiknek a tolóereje elég a világűr eléréséhez. Grátiszként pedig beépítenek még egy jégtartályokba ágyazott, 550 lóerős V8-as Jaguar motort is, ami az üzemanyagpumpát üzemelteti, hogy a hidrogén-peroxid oxidálószer eljusson a tankból a rakétákhoz.
Csak tömör alumínium kell a kerékhez
A gép törzse és alváza titán és szénszál, hogy könnyű és tartós lehessen. A kerekek tömör alumíniumból készültek, mert 800 kilométer per óra felett a gumi már elválik a keréktől. A közel két centi vastag szélvédő még azt is kibírja, ha egy két kilós madarat 1280 kilométer per óránál sikerül elkapnunk. A gépet egy reptér betonján fogják először tesztelni, ahol körülbelül 320 kilométer per órával terveznek repeszteni, mert a fékek csak 260 kilométer per óra alatt működőképesek.
A sofőr Andy Green lesz, aki főállásban a Brit Királyi Légierő pilótája. Neki full extrás hely jut a gépben, mert egy titánból nyomtatott kormány mögé szíjazzák be, saját oxigéntartálya van, és még két Rolexet is kap, az egyiket egy stopperóra, a másikat pedig a sebességmérő formájában, mindkettő egyedi fejlesztés és a műszerfal részét képezi.
A rekordok rekordere
A jelenlegi rekord 1227 kilométer per óra, ami csak 8 kilométer per órával marad el a hangsebességtől. Mellesleg ezt a rekordot is Andry Green állította fel, még 1997-ben. Ha a Bloodhound nem lépi át az 1600 kilométer per órát, akkor is rekordot döntenek, mert idén szeptemberben már 1287 kilométer per órával mennének, a tényleges csúcsdöntést pedig 2016-ra hagynák, de akkor négy kísérletet is terveznek.