Nemrég kereste fel lapunkat egy olvasó, aki párjával nemrég költözött a szombathelyi Szent II. János Pál pápa körútra. Mi tagadás, egy szép, nyugodt és modern környékről van szó, így nem meglepő, hogy a családalapítás apropóján a Parkerdő Lakókert mellett tették le a voksukat.
De persze ez mind túl szép volt, hogy igaz legyen. Hamar kiderült, hogy komoly problémával küzdenek az ott lakók már jó ideje. Ez pedig a napi biztossággal megjósolható minimum egy, de inkább többszöri áramszünet, ami mellett a szokásos parkolási problémák eltörpülnek.
„Ekkor még nem is sejtettük, hogy ilyen alapvető problémák vannak, mint mondjuk a parkolás, de ez még kívülről látszott, szóval elfogadtunk, ilyen szempontból szerencsések vagyunk, azonban arra álmainkban sem gondoltunk, hogy egy ilyen viszonylag modernebb, új lakóparkban mindennapos az áramszünet úgy, hogy viharnak híre-hamva sincs. Esetleg tényleg nagyobb viharnál, felhőszakadásnál megértem, hogy gond van, vagy valahol áthúz az áram, így leold egy-egy főbiztosíték, de nyugalmi helyzetben, rendes időjárási körülmények között nem” – panaszolta olvasónk.
Rövidesen aztán elkezdték faggatni a régebb óta ott élőket és találtak egy aktív Facebook-csoportot is. A szomszédok pedig nem éppen jó hírrel szolgáltak, ugyanis azt mondták, hogy ez sajnos mindennapos, az E.ON pedig nem tesz semmit. Olvasónk viszont elhatározta, hogy igenis tenni fog azért, hogy megoldódjon a probléma, így minden egyes áramszünetet, amit csak érzékel, azonnal bejelentek – és erre buzdít mindenki mást is.
„Régebbi eseteket figyelembe véve volt, aki írta, hogy a hűtője, mosógépe bánta, többeknek a routere ment tönkre. Van, akinek az E.ON azt válaszolta, használjanak szünetmentes egységeket, de ez a XXI. század. A teljes házamat szünetmentessel kellene védenem, mert az kb. 1,5 millió forint lenne, és kb. 5 évig működhetne megfelelően, utána új akkumulátorok kb. ugyanannyiért? Szerintem ez nonszensz...” – mesélte, majd hozzátette, hogy a lakókert jogi képviseletével aláírásgyűjtésbe kezdtek és ha minden igaz, elindult a tömeges panaszbejelentés is az E.ON felé.
A probléma kapcsán felkerestük mi is az E.ON-t, sajtósuk pedig azt válaszolta, hogy lakossági bejelentéseken keresztül természetesen ők is értesültek a hibáról, amit ki is vizsgáltak és megtették a szükséges lépéseket.
Így szól az E.ON válasza:
Ennek megfelelően szakembereink rendkívüli hálózatbejárást végeztek, hogy megtalálják az ismétlődő rövid áramszünetek okát. Eszerint a rövid, 1-2 másodperces áramszüneteket részben berepülő madarak, illetve egy oszlopra felkúszó növény okozták. Annak érdekében, hogy a javítás ne járjon további kellemetlenséggel ügyfeleink számára, a munkálatokat speciális technológiát alkalmazva, feszültség alatt végezték el.
Ezen beavatkozások után a rövid idejű áramszünetek száma jelentős mértékben csökkent. Mivel azonban a lakópark területén azóta újabb üzemszünetek is előfordultak a lakossági bejelentések alapján, kollégáink a következő napokban ismét rendkívüli hálózatbejárást végeznek az érintett terület teljes vonalán, és ahol szükséges, elvégzik a beavatkozásokat annak érdekében, hogy ügyfeleinknél zavartalan legyen az áramellátás.
Bízunk abban, hogy ezek az intézkedések ügyfeleink megelégedésére szolgálnak. Kollégáink minden tőlük telhetőt megtesznek a probléma mielőbbi megoldásáért, és ezúton is köszönik az érintett lakók megértését, türelmét.