Tényleg kritikus állapotban vannak Szombathelyen a vasúti váltók?

Megkérdeztük a GYSEV-et, elmondták, mi a helyzet valójában: nem a váltókkal van probléma.

Meglepő levél érkezett nemrég a Nyugat.hu szerkesztőségébe. Arról írt egy olvasónk, hogy nemcsak neki tűnt fel, hanem többektől is hallotta már, hogy az északi irányból a szombathelyi pályaudvarra érkező vonatok a Söptei úti kanyartól lépésben közlekednek.

Ennek pedig a szóbeszédek szerint egy elég komoly és aggasztó oka van: a váltók állapota kritikus azon a részen és javítás helyett ehhez a megoldáshoz folyamodtak. A működési zavarokról és a balesetveszélyről állítása szerint egyszer egy vasutas alkalmazott is mesélt neki, annak ellenére, hogy nem is ismerik egymást, csak együtt utaztak egy szakaszon.

„Én nem tudom, mi az igazság, de én és a családtagjaim is sokat utazunk vonattal, és egyre inkább aggaszt ez a dolog, különösen, hogy felújításnak a váltók környékén semmi nyomát nem látni. Jó lenne egy cikk erről a témáról, amiben remélem az illetékesek meg tudnának nyugtatni minket utazókat” – írta.

A szombathelyi pályaudvar
Mészáros D. Zsolt

Mi pedig természetesen rögtön elküldtük kérdéseinket az illetékes GYSEV Zrt.-nek, ahonnan hamar érkezett is a válasz.

Azt írják, hogy folyamatosan karbantartják a szombathelyi pályaudvar vágányhálózatát és szó sincs arról, hogy bármely részén veszélyes lenne a vasúti közlekedés.

Azért vezettek be néhol sebességkorlátozást, mert a pálya állapota indokolja, nem pedig a váltóké.

„Hangsúlyozzuk, hogy a sebességkorlátozás csak annyit jelent, hogy csökkentett sebességgel, ugyanakkor teljes biztonsággal haladhat át egy szerelvény az adott szakaszon” – közölték.

De mivel ez is komoly probléma és mielőbb orvosolni kell, ezért a GYSEV már tervezi a szombathelyi állomás vágányhálózatának részleges felújítását. A munkálatok első fázisa pedig éppen ezt a területet, Szombathely úgynevezett páros oldalát, vagyis az északi oldal szakaszait érinti.

A tervek szerint még idén, egészen pontosan szeptember végén elindulnak a rekonstrukciós munkák, miután pedig végeznek ezekkel, a sebességkorlátozások is megszűnnek az érintett szakaszon.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem