Hétfőn kezdődik a győri vasúti fővonal felújítása vágányzárral

A szombathelyi Savaria és a soproni InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k csak Tatabányáig járnak.

Azt írja a MÁV honlapja, hogy Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújításának kezdetétől, szeptember 18-tól jelentősen módosul a vonatok menetrendje.

A honlapon részletesen leírják, mely járatoknál lesz változás. Az utasoknak a három hónaposra tervezett vágányzár október 26-ig tartó első ütemében is már hosszabb eljutási időre, rövidebb útvonalon közlekedő vonatokra és pótlóbuszos átszállásra kell számítaniuk.

A Biatorbágy és Szárliget közötti 29 kilométeres vágányszakaszon az ütemterv alapján szeptember 18-tól október 26-ig az egyik (bal) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú vonatforgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át a karbantartással érintett szakaszon.

A nemzetközi és a reggeli csúcsidőben egyes belföldi vonatok (Railjet xpress, EuroCity, EuroNight és gyorsvonatok) biztosítják az átszállásmentes utazást. A nemzetközi járatok – lehetőség szerint plusz kocsikkal megerősítve – teljes útvonalukon közlekednek a főváros és Hegyeshalom között, de nem állnak meg a Tatabánya és Kelenföld közti szakaszon.

A belföldi utasok is igénybe tudják venni, azonban az ülő- és állóhely kapacitásuk korlátozott. A nemzetközi vonatok esetében 10-25 perccel hosszabb menetidőkre lehet számítani – írja a MÁV.

A reggeli időszakban Tatabánya felől egy G10-es és két személyvonat segíti a közvetlen eljutást a Déli, illetve a Keleti pályaudvar felé. A soproni és szombathelyi InterCity-k Tatabányáig közlekednek, onnan közvetlen pótlóbusszal utazhatnak az utasok Budapest Kelenföldig.

A személyvonatok helyett eltérő megállási renddel gyorsjáratú, valamint több helyen is megálló pótlóbuszok közlekednek majd Tatabánya és Budaörs között. A Déli pályaudvar és Budaörs között a vasúttársaság félóránkénti eljutást biztosít személyvonatokkal.

A szombathelyi Savaria és a soproni InterCity-k, továbbá a Dráva és Mura IC-k csak Tatabányáig járnak (ezekre nem kell venni helyjegyet), onnan fordulnak vissza Győr felé. Tatabánya és Kelenföld között gyorsjáratú IC-pótlóbuszokkal biztosítják az eljutást.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hasznos