„Jelenleg így utazom a Savaria Intercity helyjegyes vonatán a Keleti pályaudvartól Szombathelyig” – írta olvasónk és küldött is egy képet, amin sötétben ülnek az utasok, látszik, hogy nincs világítás.
Szerdán 20 óra 15 perckor indult volna a vonat a Keleti pályaudvarról, végül 12 perccel később történt ez meg, mert abban a kocsiban, amelyben olvasónk is utazott, nem volt áram. Próbálták a hibát kijavítani, de sajnos nem sikerült. Mivel a menetidő 2 óra 34 perc, 23 óra körül ért Szombathelyre olvasónk, amikorra persze már teljesen besötétedett, és ezt dokumentálta is.
Mint írta, a kalauz azt javasolta, ha fényt akarnak, akkor menjenek át másik kocsiba. Viszont nagyon sokan szálltak fel Kelenföldön, olvasónk elmondása szerint szinte teljesen tele lett a vonat. Mivel helyjegyes szerelvényről volt szó, végül senki nem ment át másik kocsiba.
És mivel nem volt áram, ebben a kocsiban a légkondi sem működött, nagyon meleg volt a vonaton. Egy rövid videót is kaptunk a nem mindennapi vonatútról.
Akár horror, de még talán romantikus filmbe illő is lehetne a jelenet, fantázia kérdése. A felvétel küldője szerint inkább röhejes volt a helyzet.
Olvasónk hozzátette, első osztály nélkül indították a vonatot, az egyik kocsi pedig nem IC minőségű volt. Biztosan volt olyan az utasok között, akiknek első osztályra szólt a jegye, de mivel nem volt kocsi, így nem tudott odaülni.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a MÁV-Volán-csoport kommunikációs osztályát, amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Frissítés:
A MÁV-Volán-csoport válaszában azt írta, a szerda esti Savaria InterCity vonatnál az egyik másodosztályú InterCity kocsiban az energiaellátási problémát még a Keleti pályaudvaron, indulás előtt megpróbáltak javítani. A hiba elhárítása sajnos nem sikerült. Ilyen esetekben a meghibásodott kocsit lezárva (utasok szállítása nélkül) szokták a jármű telephelyére küldeni, de az érintett járaton a nagy utasmennyiség miatt úgy döntöttek, hogy nem szállítják ki az utasokat ebből a kocsiból, mivel a kocsi telephelye eleve Szombathely állomás, ahová mindenképpen ezzel a szerelvénnyel volt célszerű eljuttatni a műszaki hibás kocsit is. A nagyobb utasforgalom miatt a kocsiban utazók felének tudtak ülőhelyet biztosítani másik kocsiban, a többi utast tájékoztatta a körülményekről a vonat jegyvizsgálója.
A vonatban műszaki okok miatt nem közlekedett első osztályú kocsi.
A MÁV-START Üzletszabályzata értelmében „a vasúti társaság kezelési költség felszámítása nélkül téríti vissza az utas birtokában lévő felárat vagy az utas birtokában lévő felár és a ténylegesen igénybe vett kocsiosztálynak megfelelő felár közötti különbözetet, ha az igénybe venni kívánt vonat vagy kocsi:
Kezelési költség felszámítása nélküli visszatérítésnek akkor van helye, ha az eltérő minőségű szolgáltatás igénybevételét és annak okát az utas a vonaton a jegyvizsgálóval igazoltatta.
Eltérő minőségű szolgáltatás miatti igényeket a pénztárban és az Ügyfélszolgálathoz lehet benyújtani; minden más minőségi kifogás az Ügyfélszolgálathoz nyújtható be. Jelen esetben amennyiben az utas nem rendelkezik igazolással, úgy az Írásos Ügyfélszolgálatunkhoz kell fordulni akik kivizsgálják az esetet. Az igénybejelentéshez szükséges a vonatra megvásárolt helyjegy és menetjegy megléte.”
A levél végére azt írták, az utasok elnézését kérik a műszaki hiba miatt.