Hiába kért időpontot a szombathelyi kórházba, nem jutott be a szakorvoshoz

A kórház nem zárja ki, hogy a rendszer hibázott, de azt is közölték, hogyan lehet kezelni az ilyen helyzeteket.

Az elmúlt hónapokban, a teszt üzemmód alatt, előfordulhatott az informatikai rendszerek közötti szinkronizálási probléma, új foglalás esetén ilyen már történhet - írja levelében a szombathelyi Markusovszky kórház, miután rákérdeztünk az olvasónkkal történt esetre.

Nem találták az időpontfoglalását, nem jutott be az orvoshoz

A szabad sajtót egyre több támadás éri. Segítsd a hiteles újságírást helyben is!
Támogatom

Olvasónk régóta szenved krónikus vállfájdalomtól, ilyenkor gyakorlatilag fájdalomcsillapítókon él, ami huszonévesként, fiatal tanárként nem kellemes helyzet - írta. Elment a háziorvoshoz, aki megvizsgálta, majd beutalót írt a traumatológiára. Időpontot a betegnek kellett kérnie, és mint írta, többszöri telefonálás után elő is jegyezték a kórházi szakrendelésre.

A traumatológián azonban azzal fogadták, ilyen nevű beteg nem szerepel az aznapi foglalások között. Kérésére az asszisztens egyeztetett az orvossal, majd közölte, így nem tudják ellátni, menjen haza és kérjen új időpontot.

Közben lejárt a beutaló

Olvasónk felhívta a betegjogi képviselőt, aki azt mondta, ha nincs a rendszerben az időpontja, akkor nem látja el az orvos. Tehet panaszt, de attól nem kerül be gyorsabban a szakorvoshoz.

Olvasónk hazaérve megpróbált új időpontot foglalni az EESZT-rendszeren keresztül, de kiderült, hogy közben lejárt a beutalója. Megpróbálkozott a telefonos foglalással, ott viszont azt mondták, hogy még nem kapták meg a szakrendeléshez tartozó orvosok következő havi beosztását. Így nem sikerült új időpontot foglalnia.

Elképzelhető, hogy volt ilyen probléma

Olvasónk levele nyomán feltettük kérdéseinket a kórháznak, rövidesen választ is kaptunk. Közölték, hogy a konkrét esettel kapcsolatban hivatalos panasz nem érkezett a kórházhoz. Azt elismerték, hogy az elmúlt hónapokban voltak problémák a rendszerrel, ezek úgy jelentkeztek, hogy az Egészségablak mobilalkalmazáson, vagy a telefonon keresztül foglalt időpont a kórház saját számítógépes rendszerében nem jelent meg.

A kórház elnézést kért az ebből fakadó esetleges kellemetlenségekért, de közölték, a problémát már megoldották, új foglalás esetén ilyen már nem fordulhat elő. A járóbeteg szakrendelések foglalási rendszerét folyamatosan fejlesztik, ennek köszönhető, hogy ma már online (EESZT, Egészségablak), és telefonon (call center) is lehet időpontot foglalni. Mint írják, ezekről a lehetőségekről a kórház honlapján a Beteg Info / Időpontfoglalás menüpont alatt, illetve az egyes szakrendelések aloldalain a „Betegellátás” menüpont alatt nyújtanak naprakész tájékoztatást.

90 napig érvényesek a beutalók

A kórház felhívta a figyelmet, hogy az orvosi beutaló a kiállítástól számított 90 napig érvényes, addig használható fel. Ha ez az idő eltelt, az időpontfoglaláshoz új beutalót kell kérni a háziorvostól, vagy a szakorvostól.

A végén hozzátették, bíznak benne, hogy az ellátás fejlesztését szolgáló intézkedések elnyerik a lakosság tetszését, akiknek az észrevételeit, javaslatait továbbra is várják elérhetőségeiken.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk, vagy küldjön róla fotót. Akár névtelenül, titkosított üzenetküldő rendszerünkön keresztül itt, vagy facebook messengeren ide kattintva. Esetleg emailben, itt: jelentem_KUKAC_nyugat_PONT_hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Jelentem