Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Indul az új szombathelyi körgyűrű-szakasz terveztetése

A Söpte irányába kitüremkedő, hat kilométeres szakasz a 86-os és a 89-es főutakat kapcsolja össze.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ha a KESMA esernyője Tessék kapaszkodni: ezek a médiák tartoznak az új Fidesz-holdingba 2018. November 30. 18:48 alá tartozó sajtótermék lennénk, minden bizonnyal valami lelkesebb címmel hoznánk, hogy megjelent a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közbeszerzési felhívása a Szombathely északkeleti elkerülőútjának tervezéséről.

A szabad sajtó nem létezhet nélküled. Támogasd a Nyugat.hu-t!
Támogatom

Ehelyett inkább az alábbi térkép segítségével megpróbáljuk egyszerűen és tényszerűen elmagyarázni, hogy miről is van szó.

NIF

Tehát az van, hogy a Luca székéhez képest is csigalassúsággal készülő (előkészülő) Szombathely-Kőszeg gyorsforgalminak Már a magyar oldalon is (majdnem) dolgoznak az S31 és a 87-es út összeköttetésén 2019. January 14. 07:35 három szakasza van (lesz).

Maga az M87-es útnak a építése új nyomvonalon (16,3 kilométer), a Kőszeget elkerülő szakasz (5,2 kilométer) és a most közbeszerzésre kiírt új szombathelyi, észak-keleti elkerülő út.

A dokumentációt böngészve a következő műszaki részletek derülnek ki az utóbbiról:

  • A körgyűrűnek lesz egy 2 x 1 sávos 2,2 kilométeres szakasza a mostani 87/89-es utak körforgalma és a Söptére vezető út között
  • A söptei úton épül egy többszintű csomópont, ahova becsatlakozik majd a leendő, Kőszegre induló M87-es és innen indul a gyűrű keleti irányú folytatása
  • Az új körgyűrűszakasz a söptei út és az M86-os út között 4 kilométer hosszú és 2x2 sávos lesz.
  • A tervezőnek meg kell oldania három vasút nem szintbeli kereszteződését,
  • illetve a Puskás Tivadar utcának a főútra való kikötését is.
  • Ezt is könnyebb elképzelni, ha megmutatjuk a térképen.

    Az ajánlatokat január 29-ig lehet beadni.

    Még mielőtt nagyon nekiállunk örülni, még egyszer tegyük világossá:

    ez még a legjobb esetben is azt jelenti, hogy elkezdődhet az adott szakasz tervezése.

    Ez egyébként szikronban van azzal, amit NIF korábban közölt lapunkkal, Már a magyar oldalon is (majdnem) dolgoznak az S31 és a 87-es út összeköttetésén 2019. January 14. 07:35 , hogy a tervezés 2020-ban kezdődik és 2021-ben fejeződik be.

    No de akkor még hol van a kivitelező kiválasztása és maga a kivitelezés?

    Igaz, egyben azt is jelenti, hogy a malmok, ha idegesítően és értetlenül lassan, de talán őrölnek.

    (Ami a nyomvonalat illeti, arról is lenne véleményünk, de a szakemberek bizonyára átgondolták.)

    Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
    Hirdetés
    Hirdetés

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés
    Hirdetés

    Tech

    Hirdetés