Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Okostelefonon jön majd az infó, hol van zsúfoltság, dugó, üres parkolóhely Szombathelyen

A buszok is az igények szerint járnak, ha megvalósul a városvezetés öt évre szóló ciklusprogramja.

Képzeljük el, hogy a város egyik feléből át kell jutnunk a másikba a napi csúcsforgalom közepén. Mondjuk, a Metrótól Új-Perintre. Most ez minimum 25 perc a csúcsban, ha a főutakat választjuk, a lámpák nagy részénél nem érünk át sem az első, sem a második zöld jelzésen.

Ha a kisebb utakat választjuk, ott sem járunk jobban, nem tudjuk előre, hol van torlódás, esetleg hol araszol éppen a kukásautó, vagy hol volt baleset, koccanás Daewoo hajtott Renault elé Szombathelyen - sárgán villogtak a jelzőlámpák 2020. May 02. 13:05 .

Torlódás baleset miatt Szombathelyen
TM

És most képzeljük el, hogy mielőtt elindulunk, megnézzük a telefonunkat, ahol láthatjuk, hogy melyik utcán hány autó van, melyik lámpánál állnak sokan, hol van torlódás vagy hol van kialakulóban dugó, történt-e valahol baleset, melyik utca járható könnyen és gyorsan. És a legoptimálisabb útvonalat egy térképre ki is rajzolja a telefon.

Persze, tudjuk, hogy működik ilyen a gogglemapson, de amiről most beszélünk, az annál részletesebb, azonnali információhalmaz. Ráadásul a rendszer azt is megmutatja, hogy úticélunk közelében hol van üres parkolóhely.

A gyalogosok közlekedését pedig az intelligens gyalogátkelőhelyek segítik, ahol a mozgásérzékelős kamerák adatai alapján irányítják a közlekedési lámpákat.

Mindez nem sci-fi, a tavaly hivatalba lépett szombathelyi városvezetés öt évre szóló ciklusprogramjában szerepel, azaz vehetjük ígéretnek is. Öt évre szóló ígéretnek, hiszen a ciklusprogram a ciklus végéig tervezett fejlesztéseket tartalmazza.

Használaton kívüli utastájékoztató az egyik buszállomáson
Kovács Dávid

Egyébként a tömegközlekedésben is alkalmazni akarják az intelligens eszközöket és rendszereket. A program szerint a buszmegállókban lévő kijelzőkön az is látható lesz, hogy pontosan mikor érkezik a busz, az üzemeltető az utaskísérő rendszer segítségével költségtakarékosabban és az utasok igényeit jobban kielégítve igazíthatja a rendszert.

Az önkormányzat pedig pontosan látja, hogy az üzemeltető mire fordítja a befolyó pénzeket.

A ciklusprogram természetesen megfogalmazza azt is, hogy alacsonypadlós, klimatizált, környezetkímélő buszokat kell rendszerbe állítani, de nem nevesíti az elektromos buszokat Akkor ez eldőlt? - Itt tart most a szombathelyi elektromos buszok ügye 2020. February 07. 16:41 .

Március elején készült interjúnkban Németh Ákos: Azt szeretném elérni, hogy ne kelljen autóba ülni Szombathelyen 2020. March 12. 16:53 Németh Ákos környezetvédelmi tanácsnok beszélt a készülő közlekedési koncepcióról, de a koncepció 23-30 évre szól, a ciklusprogram pedig a következő önkormányzati választásokig. És ezt majd számon is lehet kérni a városvezetésen.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Közélet

Tovább az oldalra