„Beérett a Xiaominál a nemzetközi terjeszkedés stratégiája, a második negyedévben a kínai mobilgyártó lenyomta az Apple-t, már több telefont adott el, mint amerikai riválisa, amire még soha nem volt példa” - írja a Portfolio.hu a Canalys.com most közzétett adataira hivatkozva.
A Xiaomi így már a Samsung mögött a világ 2. legnagyobb mobilgyártója 17 százalékos piaci részesedéssel. Még ennél is mellbevágóbb, hogy a kínai cég a második negyedévben 83 százalékkal tudta növeli értékesítéseit. (Összehasonlításként: az Apple esetében ez a szám 1 százalék volt.)
Igaz, a Xiaomi főként az olcsóbb készülékeknek köszönhetően tudott piacot szerezni, a telefonjainak átlagos értékesítési ára 75 százalékkal alacsonyabb, mint az Apple készülékei .
Ugyanakkor újabban megcélozta a felső kategóriás telefonok piacát is, idén piacra dobta az Mi 11 Ultrát, amelynek kezdőára 5999 jüan (928 dollár), valamint a hajtogatható telefonját, az Mi Mix Foldot, amely 9999 jüantól indul.
A negyedik és az ötödik helyen egyébként szintén kínai márkák (Oppo, Vivo) vertek tanyát.