Weboldalunkon cookie-kat használunk, melyek célja, hogy teljesebb szolgáltatást nyújtsunk látogatóink részére. További információ

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Már márciusban megzuhant a magyar autóexport

Valószínűleg a koronavírussal függ össze, de nem sok jót ígérnek a fejlemények.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A KSH kedden tette közzé a magyar külkereskedelem alakulásával kapcsolatos legújabb számokat.

Sok olvasói kérdés érkezik hozzánk. Mi pedig szeretnénk friss, hiteles híreket adni neked. Támogasd a munkánkat!
Támogatom

Ezek szerint a 2020. márciusban a kivitel 5,6, a behozatal 1,0%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest.

Naptárhatással kiigazítva a kivitel volumene 11, a behozatalé 4,4%-kal csökkent.

Az aktívum 301 millió euró volt, az egyenleg 343 millió euróval romlott a 2019. márciusihoz mérten.

Az export megzuhanásában jelentős szerepet játszik a gépjárműipar .

A közúti járművek importja tizedével, exportja közel ötödével visszaesett az előző év azonos időszakához képest.

A mindkét oldali csökkenés elsősorban a személygépkocsik , ezen kívül importban még a közúti vontatók, exportban pedig a gépjárműalkatrészek forgalomváltozásával függ össze.

A híradástechnikai, hangrögzítő és -lejátszó készülékek kivitele több mint tizedével csökkent, behozatala kismértékben emelkedett.

A mindkét oldali forgalomváltozásban a vezetékes távbeszélő és távíró készülék és ezek alkatrészeinek forgalomváltozása játszott közre, ezen kívül a növekedést importban a rádióhullám elvén működő készülékek alkatrészeinek, az exportoldali csökkenést pedig a tv-készülékek forgalomváltozása eredményezte .

Az energiafejlesztő gép és berendezés importja közel tizedével, exportja közel ötödével elmaradt a tavalyi év azonos időszakához képest, amit kivitelben és behozatalban a dízelmotorok és a belső égésű motorok alkatrészeinek , kivitelben pedig ezen kívül a benzinmotorok forgalomváltozása is befolyásolt .

"A gépek és szállítóeszközök forgalmában bekövetkezett volumencsökkenésben már a koronavírus-járvány miatti gyárleállások hatása figyelhető meg" – írja a KSH, ami azt jelenti, hogy az április adatok feltehetően még ennél is sokkal rosszabbak lesznek, hiszen ekkor számos magyarországi üzem felfüggesztette a termelését.

A nagy kérdés az, hogy mi a történik a gépjárműiparral a járvány lecsengése után.

Bizonyos jelek arra utalnak, hogy az ágazat a koronavírus-válságtól függetlenül is megtorpant.

A szomszédos Szlovéniában a Renault 400 munkást bocsát el Gépjárműipari gondok: 400 dolgozót bocsát el a szlovéniai Renault-gyár May 19. 16:50 az üzeméből, és jókora kérdőjelek vannak Zuhannak az eladások, úgy tűnik, egyelőre nem épül fel a BMW-gyár Magyarországon May 06. 14:58 a Debrecenbe tervezett BMW-gyár körül is.

Ahogy azt korábban már többször megírtuk: Vas megye az ország a világgazdaságnak legkiszolgáltatottabb megyéje, ahol a feldolgozóipar foglalkoztatja a munkaerő több mint a felé, és a legnagyobb tíz cég közül Változások és változatlanságok itt van a legnagyobb Vas megyei cégek toplistája 2019. November 09. 15:57 hatot is érzékenyen érint, mi történik a globális gépjárműiparban.

Látott valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írja meg nekünk vagy küldjön róla fotót, akár névtelenül is facebook messengeren ide kattintva vagy emailben: jelentem@nyugat.hu
Hirdetés
Hirdetés

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Gazdaság

Hirdetés